Skip to main content
Forskning

Lars Damgaard Nielsen

Journalistisk lektor og medieinnovatør
Center for Journalistik

Telefon: 6550 1553
Email: ldn@journalism.sdu.dk
Webside: http://www.sam.sdu.dk/ansat/ldn

De seneste 10 år har Lars koblet nye formater med journalistisk indhold sammen med de rette målgrupper på nye platforme. Han har som DR’s strategisk redaktør for sociale medier stået i spidsen for DR’s første samlede strategi for sociale medier på alt fra DR Nyheder til X Factor og har været med til at professionalisere hele området i Danmarks største mediehus. Han har lavet konsulentarbejde for en række medier og organisationer og har derudover været digital chef i Folkekirkens Nødhjælp.

Han arbejder ud fra, at kernen er at kende målet med sin formidling - og at man derudfra vælger fortællemåde og platform, så man fortæller historien på den enkelte platforms unikke præmis. Det kan være på hjemmesider, apps, sociale medier, e-mail, podcast og video (on demand). Derudover er fokus også på, hvordan teknologi kan bruges til at lette arbejdsdagen for fremtidens journalister og kommunikatører. 

I dag er han tilknyttet Center for Journalistik og Mediernes Forsknings- og Innovationscenter, hvor opgaverne blandt andet har været at facilitere designsprint for Bonniers Publications for styrke den digitale forretning, strategiarbejde for Flensborg Avis og en undersøgelse om politikeres optræden i medier lavet med ansigtsgenkendelse.