De seneste 10 år har Lars koblet nye formater med journalistisk indhold sammen med de rette målgrupper på nye platforme. Han har som DR’s strategisk redaktør for sociale medier stået i spidsen for DR’s første samlede strategi for sociale medier på alt fra DR Nyheder til X Factor og har været med til at professionalisere hele området i Danmarks største mediehus. Han har lavet konsulentarbejde for en række medier og organisationer og har derudover været digital chef i Folkekirkens Nødhjælp.
Han arbejder ud fra, at kernen er at kende målet med sin formidling - og at man derudfra vælger fortællemåde og platform, så man fortæller historien på den enkelte platforms unikke præmis. Det kan være på hjemmesider, apps, sociale medier, e-mail, podcast og video (on demand). Derudover er fokus også på, hvordan teknologi kan bruges til at lette arbejdsdagen for fremtidens journalister og kommunikatører.
I dag er han tilknyttet Center for Journalistik og Mediernes Forsknings- og Innovationscenter, hvor opgaverne blandt andet har været at facilitere designsprint for Bonniers Publications for styrke den digitale forretning, strategiarbejde for Flensborg Avis og en undersøgelse om politikeres optræden i medier lavet med ansigtsgenkendelse.