Skip to main content
Mediernes Forsknings- og Innovationscenter

NY VIDEN - NYE LØSNINGER

Billedet er redigeret i Canva.

Hvad

Mediernes Forsknings- og Innovationscenter, MFI, er et videnscenter, der indsamler, bearbejder og formidler ny viden på medieområdet, så den kan anvendes af og implementeres i mediebranchen.

Forankringen på Center for Journalistik og SDU giver MFI en unik position, hvor forskning og undervisning forenes og skaber de bedste rammer for at give inspiration, indsigt og udvikle nye bud og løsninger for mediebranchen.

Hvordan

Omdrejningspunktet for centerets arbejde er indsamling, bearbejdning og formidling af ny viden og allerede eksisterende relevant viden, der er nødvendig for at forstå og arbejde med medieudvikling. Og sådan at det opleves relevant af mediebranchen med de udfordringer og behov, som branchen står overfor. Eksempler på arbejdsområder:

Undersøgelser og forskning

  • Undersøgelser for og med institutioner, organisationer og medier.
  • Undervisning
  • Efter- og videreuddannelse
  • Konsulentopgaver
  • Mentorforløb
  • Udvikling af nye journalistiske, redaktionelle og digitale værktøjer, best practice osv.

Sidst opdateret: 04.11.2025