Center for Gymnasieforskning arbejder med mange forskellige formidlingsformater for at skabe en stærk dialog med aktører i om omkring gymnasiet. De seneste to år har vi haft fornøjelse af at samarbejde med STUK (Styrelsen for Undervisning og Kvalitet) om at skrive 35 artikler til gymnasieområderne på www.emu.dk. Her har vi været heldige at have lærere fra en lang række af landets gymnasier som gode og kritiske reviewere. Dette har vi valgt for at sikre relevansen af de forskellige artikler, og samtidig er det en af de måder, vi hele tiden prøver at holde os opdaterede på, hvad der går for sig på skolerne.
Læs med i artiklerne her:

Gymnasieelevers tanker om bæredygtighed
Ane Qvortrup, Torben Spanget Christensen & Jonas Henau Teglbjærg

Htx og hhx: Bæredygtighed og dannelse
Ane Qvortrup & Torben Spanget Christensen

Antropocæn dannelse og bæredygtighed i gymnasiet
Michael Paulsen

Mellemledelse og faglig ledelse
Peter Henrik Raae

Narrativ didaktik – undervisning og læring igennem en narrativ praksis
Anke Piekut

Interkulturel didaktik
Peter Hobel

Til- og fravalg af de erhvervsgymnasiale uddannelser
Ane Qvortrup

Portfoliodidaktik, progression og refleksion
Ellen Krogh

Lystlæsning i gymnasiet – potentialer og opmærksomhedspunkter
Kristiane Hauer

Teknologididaktik
Nikolaj Frydensbjerg Elf

Dialogisk undersøgelse i forskning, praksis og skoleudvikling
Tina Høegh

Når den faglige vejledning bliver virtuel
Anne Bang-Larsen