Vi henviser til Syddansk Universitetsbibliotek bogafd@bib.sdu.dk - alternativt til forfatteren - for adgang til afhandlinger, som ikke er tilgængelige på denne side.
Forfatter | Titel | Institut |
2023 | ||
Rasmussen, Signe Rom | Den bedste udgave af dig selv’. En kulturanalytisk undersøgelse af kosmetisk modificeret maskulinitet i to nationale kontekster | Institut for Sprog, Kultur, Historie og Kommunikation |
Barili, Elisabetta | Building rhetorical (self-)awareness through Hermogenes: John Tzetzes’ Commentary on Περὶ ἰδεῶνλόγου | Institut for Sprog, Kultur, Historie og Kommunikation |
Nielsen, Thor Hennelund | Philosophical Foundations of Health Assessment: Toward a Dynamic and Integrative Conception of Health | Institut for Medier, Design, Læring og Erkendelse |
2022 | ||
Honauer, Michaela |
Intregrating Wearable Technologies in the Performing Arts: A Holistic Approach to Interactive Costuming |
Institut for Design og Kommunikation |
Johannesen, Hildegunn Juulsgaard | Kontroversielle aspekter i historieundervisningen 7.-9. klassetrin. Et etnografisk inspireret klasserumsstudie | Institut for Kulturvidenskaber |
Gommesen, Niels Jørgen | Entanglements of responsibility: On designing citizen science communication | Institut for Kulturvidenskaber |
Ren, Puxian | A Comparative Study of the Happiness Paradox | Institut for Kulturvidenskaber |
Berg, Freja Sørine Adler |
Uafhængig podcasting i en tværmedial tidsalder |
Institut for Kulturvidenskaber |
Bang-Larsen, Anne |
Vejledning - Et drama i flere akter. Studier af vejledningsprocesser knyttet til elevers arbejde med større skriftlige opgaver i det almene danske gymnasium |
Institut for Kulturvidenskaber |
Simonsen, Line Maria |
Digitalization of the wild: the everyday enaction of digital consultations in interprofessional interactions |
Institut for Kulturvidenskaber |
Cenci, Alessandra |
Values and Knowledge in Public Health Analysis and Policy |
Institut for Kulturvidenskaber |
Elleby, Maria Østerby |
De sene trolddomsprocesser. Troldom i den danske højesteret 1664-1741 |
Institut for Historie |
Pedersen, Claudia Læssøe |
The challenges of asymmetric urban warfare: the Israeli experience, 1982-2014 |
Institut for Historie |
Lebahn-Hadidi, Malte |
In the guise of safety: The cultural-cognitive ecosystem of medication errors and patient safety |
Institut for Sprog og Kommunikation |
Petersen, Nikolaj Pilgaard |
Ikke-konstitutiv kosmopsykisme - naturalisme, idealisme og Martinus' metafysik i syntese |
Institut for Kulturvidenskaber |
Büyükgüzel, Safinaz | A Micro-Analytic Investigation into the Interactional Organization of Daily Scrum Meetings | Institut for Design og Kommunikation |
Jensen, Malene | ”Min kuglepen er en sporhund, når jeg læser” – Et kognitivt etnografisk studie af læseprocesser | Institut for Sprog og Kommunikation |
Sørensen, Kristian Møhler | The Value of Public Libraries: Exploring the Perceptions of Stakeholder | Institut for Design og Kommunikation |
2021 | ||
Christiansen, Regina |
Values in Human Interactions: A Language and Value Theory Analysis |
Institut for Kulturvidenskaber |
Dam-Christensen, Eva | Kritisk undersøgende samtaler i elevernes gruppearbejde i skolen. Et didaktisk designeksperiment i udskolingselevers faglige gruppesamtaler i danskfaget samt Errata | Institut for Kulturvidenskaber |
Duggan, Lucie | I think the distinction easier to feel than to formulate. Defining the Child Ballad in the Digital Age | Institut for Kulturvidenskaber |
Fabricius, Charlotte Johanne | Super-Girls: Girlhood and Agency in Contemporary Superhero Comics | Institut for Kulturvidenskaber |
Göttcke, Leander | The Continuation of History: The Crisis of Liberal Democracy in Contemporary Novels | Institut for Kulturvidenskaber |
Isager, Julie Marie | ”Hvis du vakler, er der ridser i lakken” Mundtlige danske studentereksaminer fra elevperspektiv | Institut for Kulturvidenskaber |
Jensen, Nils Valderdorf | Moral på grænsen. Smugleri og stat i Det sydfynske Øhav, 1850-2000 | Institut for Historie |
Kohler, Sophy | Reading for Relations. Forms of Attachment in Contemporary Migration Literature | Institut for Kulturvidenskaber |
Lassen, Sanna | Ressourcepersonens hyperorientering. En empirisk undersøgelse af ressourcepersonens rolle og funktion i den danske folkeskole samt Errata | Institut for Kulturvidenskaber |
Mex-Jørgensen, Line | The Egyptian Revolution. Imaginaries of the good life during the 18 days of revolution at Tahrir Square in 2011 | Institut for Historie |
Nordtug, Maja | Engaging with Digital Media – Parents’ Digital Media Engagement in Relation to HPV Vaccination | Institut for Kulturvidenskaber |
Pedersen, Sofie | Gør som os! En undersøgelse af, hvordan rollemodeller med etnisk minoritetsbaggrund fortolker ”god integration” og sig selv gennem livsfortællinger i statssanktionerede kampagner | Institut for Historie |
Rasmussen, Jacob Knage | Hvem troede de jeg var? Når tidligere børnehjemsbørn læser deres journal – konflikter, håndteringsstrategier og potentialer | Institut for Historie |
Vangshardt, Rasmus |
The Theatrum Mundi of Celebration. Pedro Calderón de la Barca and the World Theatre as Aesthetic Theodicy |
Institut for Historie |
Ørskov, Per Trads | Evaluation of the effectiveness of a multifaceted brain training intervention applied in an upper secondary school setting | Institut for Sprog og Kommunikation |
2020 | ||
Andersen-Mølgaard, Julie | "Vi har saftsusme haft mange gode ferier i Tyskland." Danske turister i Vesttyskland 1949-1970 | Institut for Historie |
Berg, Anne Hagen | Børnesygdommenes politik. Mæslinger, fåresyge og røde hunde og indførslen af MFR-vaccination i Danmark 1987 | Institut for historie |
Bjerre, Cecilie | Når staten er far og mor. Børneværnets anbringelser af børn i Danmark, 1905-1975 | Institut for Historie |
Grambye, Valdemar | Antikvaren som samler i det tidlig moderne museumslandskab. En videnskabshistorisk undersøgelse af antikvarernes museale praksisser i Danmark 1650-1750 |
Institut for Historie |
Hachmann, Roland | Didaktisk design for transformation af faglig viden - en undersøgelse af lærerstuderendes transformationer af faglig viden mellem professionsuddannelse - og praksis | Institut for Design og Kommunikation |
Hadberg, Kristina Hansen | En kommercielt drevet designhistorie: Danske boligmagasiners historiekonstruktion i det 21. århundrede | Institut for Design og Kommunikation |
Holm, Marie-Elisabeth Lei | Recognition redefined - Using Literary Texts to Get social Acknowledgement | Institut for Kulturvidenskaber |
Husen, Kamilla Jensen | At blive til kvinde. Kvindelige udviklingsfortællinger i moderne dansk litteratur 1970-2018 | Institut for Kulturvidenskaber |
Koll, Henrik | Appropriating Pasts and Futures: A Bourdieusian Perspective on the Strategic Organization of Time | Institut for Sprog og Kommunikation |
Mariager, Nadja | Integrating neuroscientific insights into Danish Upper Secondary School teachers' pedagogical decision-making. A Luhmann-inspired, social-systemic analysis | Institut for Kulturvidenskaber |
Nielsen, Aske Hennelund | Dansk Atomkultur fra 1945-1963. Forestillinger om atomenergiens praktiske anvendelse i Danmark | Institut for Historie |
Pedersen, Gry Hvass | Modernity, Islamic Tradition and Higher Education | Institut for Historie |
Rasmussen, Sissal | Færøske børns tidlige ordforrådstilegnelse - Adaption og normering af en færøsk version af MB-CDI-forældrerapporter | Institut for Sprog og Kommunikation |
Rathjen, Kasper | Det folkelige museum. Mellem oplysning og oplevelse | Institut for Historie |
Routhier, Dominique | The Work of Art in the 'Age of Automation': The Situationist Movement, 1956-1973 | Institut for Kulturvidenskaber |
Schmidt, Johanne Gormsen | Uanselighedens kunst. Æstetik og praksis på Forlaget Basilisk | Institut for Kulturvidenskaber |
Schou, Dea | KRIGSRUS. Ambivalente fremstillinger af krops- og bevidsthedsændringer i tysk billedkunst og litteratur fra 1. Verdenskrig | Institut for Kulturvidenskaber |
Troelsen, Solveig | Forkastet eller anerkendt? Et eksplorativt studie i folkeskoleelevers afgangseksamen i ’Dansk, skriftlig fremstilling' samt Errata | Institut for Kulturvidenskaber |
2019 | ||
Graae, Andreas Immanuel | The Cruel Drone: Imagining Drone Warfare in Art, Culture and Politics | Institut for Kulturvidenskaber |
Jensen, Stine Grønbæk | At åbne skuffen. Om tidligere børnehjemsbørns transformationer af selvet og den sociale verden gennem erindringsarbejde | Institut for Historie |
Jovanovic, Danica | Multimodal Dialogue and Photographic style on Social Media | Institut for Sprog og Kommunikation |
Mau, Søren Mads | Mute Compulsion: A Theory of the Economic Power of Capital | Institut for Kulturvidenskaber |
Nielsen, Tanja Knoblauch | Co-designing Smart Tourism - Evoking possible futures through speculation and experimentation | Institut for Design ogKommunikation |
Petersen, Matilde Lykkebo | Ægdonor. Et sanse-etnografisk studie af æg, kroppe og nye slægtskaber | Institut for Kulturvidenskaber |
Pettersson, Maria Pia | Potentialer for interkulturel dannelse i elevers praksisser i folkeskolens tyskundervisning. Et studie i spændingsfeltet mellem tyskfagets teoretiske, retoriske og kulturelle praksis | Institut for Kulturvidenskaber |
Skov, Jesper Lundsby | Frihed og ret: En begrebshistorisk analyse af forholdet mellem forfatning og frihedsrettigheder ca. 1840-1953 | Institut for Historie |
2018 | ||
Christensen, Anders Stig | Kompetencer i samfundsfag: En undersøgelse af elevers verbalsproglige og multimodale samfundsfaglige kompetencer i 8. kl. i folkeskolen | Institut for Kulturvidenskaber |
Drejer, Søren Nygaard | Overgange og udviklinger. To skriveres transition mellem gymnasium og universitet i fagene dansk og fysik | Institut for Kulturvidenskaber |
Hope, Steffen | Constructing institutional identity through the cult of royal saints, c.1050-c.1200 | Institut for Historie |
Nørby, Søren | Når fjenden forsvinder. Det danske flyvevåbens omstilling fra Berlinmurens fald 1o989 til krigen over Libyen 2011 | Institut for Historie |
Poulsen, Christina Holm | Inklusion - muligheder og begrænsninger for deltagelse belyst gennem et børneperspektiv | Institut for Kulturvidenskaber |
Satell, Rosita | Født som ikon? Mediernes betydning for nyere møbeldesign | Institut for Design og Kommunikation |
2017 | ||
aus der Wieschen, Maria | Classroom Practices in Early Foreign Language Teaching in Denmark: On the Role of Quantity and Quality of Exposure to English inside the Classroom | Institut for Design og Kommunikation |
Brøndum, Tine | Fortællinger mellem erindring og forventning. Selvfortællingen som meningsforhandling, forskelsmarkør og uddannelsesmotivation blandt kommende lærere | Institut for Kulturvidenskaber |
Eriksen, Camilla Bruun | Tyk. Populærkulturelle fortællinger om den tykke krop | Institut for Kulturvidenskaber |
Esbensen, Annette | Sprogforståelse og kognitiv processering hos danske børn med hørenedsættelse i alderen 7 til 12 år | Institut for Sprog og Kommunikation |
Gahrn-Andersen, Rasmus | En fænomenologisk undersøgelse af den epistemologiske mulighedsbetingelse for social fælleshed | Institut for Historie |
Hansen, Camilla Franziska | Institut for Kulturvidenskaber | |
Hansen, Jens-Christian | Koncentrationslejren Husum-Schwesing: Studier af en udelejrs fangesamfund, juridiske konsekvenser og sene erindringskultur | Institut for Historie |
Henschen, Daniel | Kaldets verden. En historie om den danske missionsbevægelse | Institut for Historie |
Isaksen, Jytte | Outcome evaluation in aphasia therapy | Institut for Sprog og Kommunikation |
Jensen, Jesper | Didaktisk design med web 2.0 og web 3.0 - med særligt fokus på begrebskort | Institut for Design og Kommunikation |
Krake, Kristina | Skandinavien i ekstremernes tidsalder. Systemkritik og demokratiforsvar i mellemkrigstiden 1919-1939 | Institut for Historie |
Lamberty, Julian | Universitetet og konkurrencestaten: Et studie af Syddansk Universitet 1990-2016 | Institut for Historie |
Lucas, Maja | Intensitet - som litterært vurderingskriterium og litterær kvalitet | Institut for Kulturvidenskaber |
Mortensen, Maria | Smerte. Queeranalytiske casestudier af kropsmodifikation og kronisk smerte(behandling) | Institut for Kulturvidenskaber |
Munch, Bettina | MØDETURISME som middel til bæredygtig destinationsudvikling i Esbjerg | Institut for Design og Kommunikation |
Møller, Kristian | Intimitetens medialisering. En undersøgelse af hook-up apps og homoseksuelle mænds intimitetskulturer | Institut for Kulturvidenskaber |
Rasmussen, Kristian Bruun | Arbejdsidentitet og identitetsarbejde - et casestudie blandt produktionsmedarbejdere på virksomheden Danfoss med særligt fokus på teamkoordinatorrollen | Institut for Sprog og Kommunikation |
Schmidt, Nynne-Cecilie K. | Tryghed - Begrebet der sejrede ad helvede til ... godt! | Institut for Historie |
Sommer, Tine | Happy, Ugly, Cruel? Motherhood in American Middlebrow Fiction, 1920-1950 | Institut for Kulturvidenskaber |
Søndergaard, Rasmus Sínding | The Institutionalization of Human Rights: Congress, Reagan, and U.S. Foreign Policy | Institut for Historie |
Thomsen, Torsten Bøgh | Skyggepunkter, mudder og menneskeatomer - natur og materialitet i H.C. Andersens forfatterskab | Institut for Kulturvidenskaber |
Vilstrup, Margit Bech | Kampen om arbejderne - arbejderbegrebets politiske historie 1750-2017 | Institut for Historie |
Ægidius, Andreas Lenander | Håndteringen af musikfiler i krydsfeltet mellem downloading og streaming. En undersøgelse af hverdagens digitale musikbrug og remedieringen af musikformater | Institut for Kulturvidenskaber |
2016 | ||
Andersen, Iben Engelhardt | Tragic Teenagers. Excessive Speech in Literature and Contemporary US Culture | Institut for Kulturvidenskaber |
Beck, Anne-Marie Tyroll | Samarbejdskonstruktioner i byggeprojekter. Et casestudie af tværfaglig praksis og stilladseret læring på byggepladsen | Institut for Kulturvidenskaber |
Brunse, Mai Hostrup | Are sisters doing it for themselves? Køn og politik i Danmark efter 1945 | Institut for Historie |
Christensen, René Schrøder | Odense Staalskibsværft 1918-2012 - et teknologisk førende værft nationalt og internationalt? | Institut for Historie |
Christensen, Tea Dahl | Den danske soldaterhelt. Heroisering af soldaten i nutidige kommemorative praksisser | Institut for Kulturvidenskaber |
Clausen, Marit Carolin | Phonological Development and Differential Diagnosis of Speech Sound Disorders in Danish-speaking Children | Institut for Sprog og Kommunikation |
Cowling, Hanne Bjerre | I spændingsfeltet mellem informationel privathed og offentlig sikkerhed - Statens overvågning af big data anvendt i sikkerhedsteknologi | Institut for Design og Kommunikation |
Dolward, Ane | EN DMO gøres | Institut for Design og Kommunikation |
Ernst, Jette | Organizing to reform. The social aspects of organizational change in a Danish hospital department | Institut for Sprog og Kommunikation |
Gissel, Stig Toke | Scaffolding second graders' reading of unfamiliar text with a digital learning material that supports and strenghtens students' decoding while students are reading for meaning | Institut for Kulturvidenskaber |
Hangaard, Mikkel Gylling | The Influence of Nested and Cross-Cutting Social Identities on Organisation Members | Institut for Sprog og Kommunikation |
Hansen, Jesper | Landsbydannelse og bebyggelsesstruktur i det 1. årtusinde - et bebyggelseshistorisk regionalstudie -katalog -appendiks |
Institut for Historie |
Hvidtfeldt, Rolf | Scientific Crossbreeding. Approach based analysis - a method for disentangling interdisciplinary science | Institut for Kulturvidenskaber |
Kjeldsen, Karna | Kristendom i folkeskolens religionsfag. Politiske og faglige diskussioner, repræsentation og didaktisering | Institut for Historie |
Klausen, Maja | Skjulte steder - medialisering, deltagelseskultur og det senmoderne rum | Institut for Kulturvidenskaber |
Kongerslev, Marianne | From Trickster to Two-Spirit: Gender (Trans)Formations in Native American Narratives | Institut for Kulturvidenskaber |
Koster, Dietha | Understanding the World through L1 and L2 German and Spanish - The case of placement events | Institut for Sprog og Kommunikation |
Lauridsen, Else | Ipad-didaktik. At undervise og lære med Ipads | Institut for Design og Kommunikation |
Ledstrup, Martin | Oscillations of Nationhood. A Sociology of In-betweenness in the United Arab Emirates | Institut for Historie |
Marcussen, Marlene Karlsson | READING FOR SPACE. An Encounter between Narratology and New Materialism in the Works of Virginia Woolf and Georges Perec | Institut for Kulturvidenskaber |
Michaëlis, Sabina Maria | Articulating Design in Design Museums | Institut for Design og Kommunikation |
Pedersen, Michael Karlsson | Der lyrische Stoff im Zeitalter der modernen Restauration. Zu einer Theorie und Poetik der stofflichen Stimung im Werk Max Kommerells, Emil Staigers, Wilhelm Lehmanns und Karl Krolows (1930-1965) | Institut for Kulturvidenskaber |
Simonsen, Irene | Dansk som andet-/fremmedsprog - BA-studerendes skriftlige L2-genrekompetencer. En sammenlignende undersøgelse af danske L1-sprogbrugeres og tyske L2(dansk)-studerendes beherskelse af formelagtigt sprog i udvalgte genrer | Institut for Design og Kommunikation |
Trecca, Fabio | The impact of phonetic structures on language processing and acquisition: The case of Danish | Institut for Sprog og Kommunikation |
Vetter, Rebekka E. | Speak properly - A Conversation Analytic study of Reproaches as a Method for Socializing Residents into Morality in a Danish Group-home | Institut for Sprog og Kommunikation |
Wittig, Claudia | Instructing and Constructing Nobility: Moral-Didactic Poetry in Twelfth- and Thirteenth-Century Germany and England | Institut for Historie |
Zuckerman, Maja Gildin | Broadening Home. The Emergence of Danish Zionism and its Topological Expansion of Danish Jewishness, 1897-1914 | Institut for Historie |
Yepez-Reyes, Veronica | Global Fairness in Digital Interaction: a rhizomatic analysis of social imaginaries | Institut for Design og Kommunikation |
2015 | ||
Andersen, Elisabeth Muth | What's your problem?: On how participants understand and deal with experienced bodily problems in an online discussion forum about metabolism | Institut for Sprog og Kommunikation |
Boysen, Mikkel Snorre Wilms | The relationship between expertise and creativity. Computer-based music-making and the influence of instrumental music training | Institut for Kulturvidenskaber |
Christensen, Jonas J. H. | Nikephoros Blemmydes' Diegesis Merike and Self-Narrative in Monastic Foundation Documents | Institut for Historie |
El Derbas, Jalal | Bilingualism: Disruptive Practices in Mainstream Schools | Institut for Sprog og Kommunikation |
Gursimek, Ödül Akyapi | Audience Creativity and Online Participation in Transmedia Environments: The Case of Lost | Institut for Kulturvidenskaber |
Grum-Schwensen, Ane | Fra strøtanke til værk - En genetisk undersøgelse af de kreative processer i den sene del af H.C. Andersens forfatterskab | Institut for Kulturvidenskaber |
Kristiansen, Elisabeth Dalby |
Student displays of academic competence in the international university | Institut for Sprog og Kommunikation |
Mortensen, Christian Hviid |
Displaying Sound. Radio as Media Heritage in a Museological Context | Institut for Kulturvidenskaber |
Jensen, Jette Lykke | Contemporary hybrids between design and art | Institut for Design og Kommunikation |
Markussen-Brown, Justin |
Establishing Quality in Preschool Language and Literacy Environments On the quality of Danish preschools, and pathways to improving it via professional Development |
Institut for Sprog og Kommunikation |
Nørgaard, Inger Lyngdrup | Beskyt de værdige fattige! Opfattelser og behandling af fattige i velgørenhed, filantropi og fattigvæsen i København 1770-1874 | Institut for Historie |
Pedersen, Sarah Bro | The Cognitive Ecology of Human Errors: An Interactivity-based Approach | Institut for Sprog og Kommunikation |
Schwartz, Charlotte P. | Det postmediale fotografi. Analyser af og begrebsteoretiske refleksioner omkring samtidskunstens udvidede brug af fotografi som et kompositionelt medium | Institut for Kulturvidenskaber |
Seesko, Per | De aldrig nedlagte domkapitler - Ribe domkapitels lokale forankring, ca. 1536-1660 | Institut for Historie |
Soelmark, Nathalie W. |
Relational (Trans)formation: On the aesthetics of mediated wexperience with infertility and assisted reproduction in Video blogs, tv and film documentaries, and installation arts |
Institut for Kulturvidenskaber |
Storgaard, Ditte Nissen | Treatability.Socialmaterial configurations of hearing loss and diabetes | Institut for Design og Kommunikation |
Sørensen, Søren Lund | Pontos - Between Kingdom and Koinon | Institut for Historie |
Underwood, Chris | An Analytical Review of the Factors That Influence the Public's Perception and Value of Underwater Cultural Heritage | Institut for Historie |
2014 | ||
Abildgaard, Mette Simonsen | Accessible Radio: Archive, accessibility and materiality in the Youth radio programme P4 in P1 | Institut for Kulturvidenskaber |
Andersen, Lærke | Undfolding Compressed Knowledge: Wisdom expressions in the Homeric Commentaries by Eustathios of Thessalonike | Institut for Historie |
Bengtson, Josef | Transcending the secular - Three accounts of post-secular metaphysics | Institut for Historie |
Bom, Anne Klara | Vores allesammens H.C. Andersen. Diskursteoretiske analyser af kulturfænomenet H.C. Andersen og dets aktuelle betydninger lokalt, nationalt og globalt | Institut for Kulturvidenskaber |
Eckhardt, Max | CASE - Design of a CA Search Environment | Institut for Design og Kommunikation |
Ernlund, Mette Skovgaard | Mødet med det fremmede. En kvalitativ undersøgelse af professionsbachelorstuderendes motivationer og erfaringer ifm. international mobilitet | Institut for Kulturvidenskaber |
Grum-Schwensen, Ane | Fra strøtanke til værk - En genetisk undersøgelse af de kreative processer i den sene del af H.C. Andersens forfatterskab | Institut for Kulturvidenskaber |
Iversen, Steffen Møllegaard | Skrivning og skriveudvikling i de gymnasiale matematikfag | Institut for Kulturvidenskaber |
Jessen, Moiken | Institut for Sprog og Kommunikation | |
Knudsen, Heidi Eskelund | Historiefaget mellem skole og videnskab - en fagdidaktisk udfordring | Institut for Kulturvidenskaber |
Larsen, Tine | That's the only way you'll learn! Social and interactional aspects of instruction and learning in patient education programmes for self-management of chronic disease | |
Li, Peiwen | On the development of second language learners' English motion constructions - a longitudinal usage-based classroom investigation | Institut for Sprog og Kommunikation |
Mortensen, Christian Hviid | Displaying sound radio as media heritage in a museological context | |
Mourtou, Eleni | Hearing impairment and cochlear implants. A conversation analytic study of teachers' actions to the storytelling of children with cochlear implants | Institut for Design og Kommunikation |
Mørk, Anne | 15 Minutes of Fame Every Decade: Presidential Politics and National Service | Institut for Historie |
Overgaard, Christine | Een spiering uiwerpen om een kabeljauw te vangen - How and why the Dutch fished for cod 1818-1911 | Institut for Historie |
Poulsen, Søren Vigild | Mod en analysemetode til webstedet som multimodal tekst - en undersøgelse af socialsemiotikkens og den kognitive semantiks bidrag til udviklingen og udformningen af en metode til webstedsanalyse | Institut for Sprog og Kommunikation |
Rasmussen, Bo Morthorst | Samarbejde på tværs. Ansats til en teori om tværfagligt samarbejde undersøgt og udviklet med udgangspunkt i tværprofessionelt samarbejde i børne- og familiesager og i byggesager | Institut for Kulturvidenskaber |
Rasmussen, Rasmus Kjærgaard | Nation Branding i Praksis - en analyse af centraladministrationens fortolkning og organisering af handlingsplan for offensiv global markedsføring af Danmark 2007-2010 | Institut for Sprog og Kommunikation |
Rienow, Jürgen | Visuelle Voraussetzungen für Immersion in Fulldome-Umgebungen | Institut for Design og Kommunikation |
Schwartz, Camilla | Sund og usund subjektivitet i velfærdsstaten - en poststrukturalistisk undersøgelse af Sundhedsstyrelsens og skønlitteraturens tematisering af subjektivitet og borgerskab (1990-2012) | Institut for Kulturvidenskaber |
Sand, Anne-Lene | Matrikelløse rum: en undersøgelse af selvorganiserede måder at bruge byen på | Institut for Kulturvidenskaber |
Schweitzer, Holger | The Drogheda boat and clinker boats of the Renaissance on Europe's western seaboard | Institut for Historie |
Seidelin, Mette | En nem og ikke altid uvillig partner? Opfattelsen af børns rolle i incestsager 1930-1967 | Institut for Historie |
2013 | ||
Engelsen, Søren | In Defense of Moral Experience. A Phenomenological Approach to Moral Reasons, Motivation, and Intuition. | Institut for Kulturvidenskaber |
Graf, Stefan Ting | Det eksemplariske princip i didaktikken - en historisk-systematisk undersøgelse af Martin Wagenscheins, Wolfgang Klafkis, Oskar Negts, lærekunstdidaktikkens og Günther Bucks konceptioner af eksemplarisk belæring og læring | Institut for Kulturvidenskaber |
Hansen, Laila Kjærbæk | Tilegnelse af bøjningsmorfologi: en undersøgelse af substantivernes pluralisbøjning hos normaltudviklede danske børn i alderen 01-10 år |
Institut for Sprog og Kommunikation |
Harboe, Thomas | Subtil ledelse i en ny og mere insisterende form - et kvalitativt studie af studieledere ved danske universiteter | Institut for Kulturvidenskaber |
Jebsen, Nina | Als die Menschen gefragt wurden. Volksabstimmungen in Europa nach dem Ersten Weltkrieg - Eine Propagandaanalyse | Institut for Grænseregionsforskning |
Jønsson, Heidi Vad | I velfærdstatens randområde. Socialdemokratiets integrationspolitik 1960'erne til 2000'erne | Institut for Historie |
Kortbek, Hjørdis Brandrup |
Fra lavmælt provinsby til kreativ storby? Kulturel dynamik i senmoderne byudviklingsprojekter i Odense |
Institut for Kulturvidenskaber |
Larsen, Lasse Juel | Stedets Anatomi. En teoretisk undersøgelse af stedets og rumlighedens betydning for leg, computerspil og læring. | Institut for Kulturvidenskaber |
Larsson, René | Kierkegaard og Udviklingen i Kognitiv Terapi. Selvforbehold. Forandringsmekanismer og dannelse: Kierkegaards psykologi og mindfulness baserede behandlingstilgange | Institut for Kulturvidenskaber |
Rudloff, Maja | Formidling i forandring. Et casestudie af VÆGGEN - et dansk eksempel på digital, interaktiv museumsformidling i overgangen fra genstandsrepræsentation til brugergeneret kultur | Institut for Kulturvidenskaber |
2012 | ||
Andersen, Morten Bendix | Sælgere for et amerikansk forbrugsimperium? Studier i amerikaniseringsprocesser i reklamebranchen i Danmark 1020-1965 |
Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Andersen, Rune | Turisme, Morfologi og Manifestation. Ekskursioner i turismens idégrundlag med særligt henblik på britisk guidebogslitteratur om Egypten i det 19. århundrede | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Froholdt, Lisa Loloma | The Communicative Blue - Human Factors in technologically mediated routine and non-routine interaction in the maritime industry | Institut for Sprog og Kommunikation |
Jønch-Clausen, Heidi | Kamppladser og kommandorum. En analyse af valgreportagens retorik | Institut for Sprog og Kommunikation |
Hammersholt, Torben | A Critical Anslysis of the Comparative Study of Mysticism with Perspectives from Early Buddhism | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Landgrebe, Jeanette |
Epistemic and Material Resources for Sense- and Decision Making in Collaborative. Processes of Innovation and Design |
Institut for Design og Kommunikation |
Marker, Torben Kure | Forestilling, Stoflighed og Sociale Situationer. Portfolioen i en kulturel brydningstid | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Mechlenborg, Mette | Rundt om webergrillen. En geokritisklæsning af parcelhusforstaden i ny dansk kunst og litteratur | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Olesen, Thomas | Fugl Føniks? Transformationen af den danske værftsindustri 1975-2012 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Piekut, Anke | Genreskrivning i de fire gymnasiers danskfag - en undersøgelse af skriftlig genrekompetence i elevbesvarelser fra de fire ungdomsuddannelser | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Pilesjö, Maja Sigurd | Organizational patterns of interaction between children with severe speech and physical impairment and their everyday communication patterns | Institut for Sprog og Kommunikation |
Svendsen, Jesper Tinggaard | Medieforestillinger. En historisk, diskursteoretisk og -analytisk undersøgelse af pædagogiske tekster i og omkring mediedimensionen i gymnasiets danskfag i perioden 1970-2010 |
Institut for Sprog og Kommunikation |
Toftgaard, Jens |
CITYDANNELSE,BUTIKSSTRØG OG BY-IDEALER. Dannelsen af centrale byrum i Odense samt Aarhus og Aalborg 1870-1970 |
Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Vestergaard, Vitus | DET HYBRIDE MUSEUM. Unge brugeres deltagelse gennem produktion og deling af indhold i et fysisk museumsrum | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
2011 | ||
Albrechtsen, Thomas Rohde Skovdal | Tid til lærersamarbejde? Iagttagelser af lærerkollegiale interaktionssystemer i handelsgymnasier efter gymnasiereformen | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Aspenberg, Karin | Strindbergs värld. En tematisk författerskapsläsning | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Bendtsen, Bjarne Søndergaard | Mellem Fronterne - Studier i Første Verdenskrigs virkning på og udtryk i dansk kultur med særligt fokus på litterære skildringer 1914-1939 |
Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Christensen, Rune Reimer |
These Steadily Increasing Thousands: The Woman Suffrage Movement and Immigration to the United States, 1890-1920 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Fossat, Sissel Bjerrum |
The American Way eller den danske model. Danske studierejser til USA under Marshall-planens tekniske bistand 1948-1955 |
Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Hansen, Dion Rüsselbæk | Én socialanalytisk tendensanalyse af samtidens italesættelser af den gymnasiale lærergerning | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Hansen, Lulu Anne | Besættelse og social identitet. Esbjerg 1944-48 Henvendelse kan ske direkte til forfatteren |
Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Israel, Samuel Ben | Relating People on Film - The Relational Depiction of Human Action and Interaction in Contemporary Multi-Protagonist Films as an Approach to Cinematic Storytelling and Why Both Have Largely Been Overlooked |
Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Jensen, Kristoffer | Da beklædningsindustri blev modeindustri - Den danske fremstillingssektors udvikling efter 1966 med særlig henblik på transformationen af dansk beklædningsindustri | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Jensen, Tine Lynfort | Who can become an entrepreneur? - Er et godt spørgsmål. En analyse af humaniorastuderende og entrepreneurship education | Institut for Sprog og Kommunikation |
Johannessen, Christian Mosbæk | Forensic analysis of graphic trademarks: A multimodal social semiotic approach | Institut for Sprog og Kommunikation |
Lübker, Henrik | Den groteske modernisme | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Møller, Finn | Kampen om evalueringen - Læreres perspektiver på konkurrerende evalueringsparadigmer | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Ólavsstovu, Vár í | Mellem tradition og modernitet. Færøskfaget og den færøskfaglige kontekst i national diskurs. En diskursanalytisk redegørelse for fagets idé, praksis og reception i det almene gymnasium | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Qvortrup, Ane | Den paradoksale undervisningskommunikation. En Luhmann-inspireret analyse af den pædagogiske teoris forventninger til portfolioen, herunder i særdeleshed dens forandringsaspekt, eksemplificeret ud fra iagttagelser i gymnasieregi | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Sørensen, Jannick Kirk |
The Paradox of Personalisation - Public Service Broadcasters' Approaches to Media Personalisation Technologies |
Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Thomsen, Pia | Verber: Broen mellem isoleret leksikon og kompleks grammatik - en longitudinel undersøgelse af fire danske børns verbaltilegnelse og grammatikaliseringsproces fra 1;01 til 2;05 år | Institut for Sprog og Kommunikation |
Østerbye, Torkil | The Beginnings of Danish Speech Perception | Institut for Sprog og Kommunikation |
2010 | ||
Albertsen, Anita Bech | Et tekstanalytisk mellemværende. En fænomenologisk funderet litterær metode | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Alenkær, Rasmus | Arbejdet med adfærd, kontakt og trivsel -i den inkluderende skole |
Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Bramming, Bente | Det udstrakte øjeblik. Meningsfulde møder med kulturarv | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Carlsson, Christer | Johanniterordens kloster i Skandinavien 1291-1536. En studie av deras ekonomiska förhållanden utifrån historiskt och arkeologiskt material | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Frimodt-Møller, Søren Rosenlund | Playing by the Rules? A Philosophical Approach to Normativity and Coordination in Music Performance | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Glenthøj, Rasmus | Fælles kultur - forskellige nationaliteter. De borgerlige eliters skabelse af en national identitet i Danmark og Norge 1807-30 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Hansen, Dorthe | Modernisering i logopædisk praksis. En undersøgelse af tre logopædiske faggruppers fremstillinger af deres praksis vedrørende børn med sproglige vanskeligheder - set i relation til moderniseringen af den offentlige sektor | Institut for Sprog og Kommunikation |
Jensen, Lars Bo | Stemning som æstetisk og eksistentiel kategori i følsomme rejser fra 1768-1868, med særligt henblik på poetik og bystemninger og med hovedvægt på H.C. Andersen | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Kjeldsen, Lene Troest | Gymnasieelevers syn på NOS udgør "The Missing Link" i deres naturvidenskabelige viden | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Nielsen, Malene Slott | Vurdering af danske børns sprog - En undersøgelse af eksisterende værktøjer og udvikling af nyt værktøj til opfølgning på sprogvurdering af treårige | Institut for Sprog og Kommunikation |
Olsen, Flemming B. | Lektielæsningens betydning for gymnasieelevers læreprocesser | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Quvang,Christian | "Jeg ville hellere have været i den anden båd - Narrativer om specialundervisning - på sporet af læring, identitet og livsduelighed. En "fortælling" om specialpædagogikkens betydning for, hvordan tilværelsen kan opleves" | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Rasmussen, Susan Ptak | En undersøgelse af sygeplejestuderendes trivsel i praktikuddannelse i en hospitalsafdeling, og betydningen heraf i forhold til frafald | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Sinclair, Kirstine | The Caliphate as Homeland: Hizb ut-Tahrir in Denmark and Britain | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Skou, Niels Peter | Fra samfundsbygning til personlighedsdannelse. Demokratiske kulturbilleder hos Poul Henningsen 1921-1955 | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Slot, Marie Falkesgaard | Læremidler i danskfaget. En undersøgelse af gymnasieelevers brug af tre læremidler i danskfaget - set i relation til udvikling af tekstkompetence | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Sørensen, Ib | Leg med ilden. Pentekostale trosfællesskaber og problematiske omverdensrelationer | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Theodórsdóttir, Guđrún | Conversations in Second Language Icelandic: Language learning in real life environments | Institut for Fagsprog, Kommunikation og Informationsvidenskab |
Wohlgemuth, Ulla Gerner | Mænd og omsorg - hvorfor (ikke)? |
Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Zochowska, Emilia | The Christian Kingdom as an Image of the Heavenly Kingdom according to St. Birgitta of Sweden | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
2009 | ||
Blom, Jonas | Mediesyntaks - om sætningskompleksitet og talesprog på DR og TV2 | Institut for Sprog og Kommunikation |
Boeriis, Morten Søndergaard |
Multimodal Socialsemiotik & Levende Billeder |
Institut for Sprog og Kommunikation |
Ejstrup, Michael Kjær | Danske Talesprog i Begyndelsen af Det Tredje Århundrede - En undersøgelse af Danske Talesprog i Vest-, Syd- og Østdanmark med Fokus på Akustisk Undersøgelse af Vokaler | Institut for Sprog og Kommunikation |
Gemeda, Eshete | African Egalitarian Values and Indigenous Genres: The Functional and Contextual Studies of Oromo Oral Literature in a Contemporary Perspective - part I Part II |
Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Hanghøj, Thorkild | Playful Knowledge. An Explorative Study of Educational Gaming | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Hobel, Peter | Almen studieforberedelse og innovativ kompetence - En undersøgelse af 1. g'eres brug af skrivning som medie til innovation i fagligt samspil |
Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Hove, Søren | Hellige råd til kongen. Den saudiske islamistiske eksilopposition med specielt henblik på forholdet mellem den saudiske stat og den oppositionelle kultur i og uden for Saudi-Arabien | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Jeppesen, Lone | Fredspolitik og militære indsatser. Tysk sikkerhedspolitik under den rød-grønne regering 1998-2005 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Kahr-Højland, Anne | Læring er da ingen leg? En undersøgelse af unges oplevelser i og erfaringer med en mobilfaciliteret fortælling i en naturfaglig kontekst | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Knie-Andersen, Bent | Horsens købstaden og guldsmedene 1500-1900 samt Guldsmedene i Danmark 1429-1862 med særligt henblik på deres laugsdannelse | Institut for Historie, Kutur og Samfundsbeskrivelse |
Krogh, Anna-Britt | Forhandlinger om patienten - den elektroniske patientjournal som kommunikationsmedie | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Liboriussen, Bjarke | The Mechanics of Place: Landscape and Architecture in Virtual Worlds | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Löfvall, Steffen | It-anvendelse i offentlige omstillingsprocesser. Et studie af udviklingsprojekter, design og positionering af teknologiske aktanter | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Moslund, Sten P. | The Speeds of the Migrant Mongrel | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Petersen, Esben Nedenskov | Knowledge and Context | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Ren, Carina | Constructing the Tourist Destination. A socio-material Description | Institut for Fagsprog, Kommunikation og Informationsvidenskab |
Schaffalitzky de Muckadell, Caroline | Defining Religion: A Philosophical Case Study | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Struwe, Lars Bangert | Jeg er sikker på, at Danmark har onde hensigter over for Sverige. Kriserne i Norden i 1740'erne | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Tylén, Kristian | Roses, Icebergs, Hoovers and All That Language. An Investigation of the Cognitive Foundations of Our Comprehension of Object Mediated Communication | Institut for Sprog og Kommunikation |
Vöge, Monika | All you need is laugh - Interactional Implications of laughter in Business Meeting | Institut for Fagsprog, Kommunikation og Informationsvidenskab |
2008 | ||
Abrahamsen, Marianne | Ledelse til en forandring. En undersøgelse af ledelse og ledelsesmuligheder på to gymnasier | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Auer, Jens | Fregat and Snau. Small Cruisers in the Danish Navy 1650-1750 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Bjerre, Thomas Ærvold |
Cowboy Crackers. Echoes of the American Western in Contemporary Southern Fiction |
Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Breunig, Steven | Body, place and grammar - Exploring the concept of "image schema" in mind, language and aesthetic experience, through interpretive analyses of architectural space and the uses of the English prepositions "on", "in" and "at" | Institut for Sprog og Kommunikation |
Eero, Margit | Dynamics of the eastern Baltic cod (Gadus morhua) stock in the 20th century under variable climate and anthropogenic forcing | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Elf, Nikolaj Frydensbjerg | Towards Semiocy? Exploring a New Rationale for Teaching Modes and Media of Hans Christian Andersen Fairytales in Four Commercial Upper-Secondary “Danish” Classes | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Eskildsen, Søren Wind | Constructing a second language inventory – the accumulation of linguistic resources in L2 English | Institut for Sprog og Kommunikation |
Jakobsen, Johnny Grandjean Gøgsig | Prædikebrødrenes samfundsrolle i middelalderens Danmark | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Kjeldgaard, Anne Sofie Fink | Tale, der tæller - Spørgeskemaundersøgelser anvendt til beskrivelse af etniske minoriteter | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Larsen, Torben Huus | Revisiting the Middle Landscape: From Biltmore to Dollywood - the Pastoral in the Tennessee Valley | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Mortensen, Kristian | Instructions and Participation in the Second Language Classroom | Institut for Sprog og Kommunikation |
Nevers, Jeppe | Horisonter under forandring. Demokratibegrebet i Danmark, 1750-1940 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Nordentoft, Helle Merete | ‘Doing Emotion Work’. Clinical Supervision in a Palliative Outpatient Ward | Institut for Sprog og Kommunikation |
Thobo-Carlsen, Mette | Mellem tekst og begivenhed. Selvbiografien som performativ strategi i nutidig litteratur, visuel kunst og performance | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Tylén, Kristian | Roses, Icebergs, Hoovers and all that Language - an investigation of the cognitive foundations of our comprehension of object mediated communication |
Institut for Sprog og Kommunikation |
Vinther, Jane |
Is interactive learning also active learning? A quantitative and qualitative study in computer assisted language learning |
Institut for Sprog og Kommunikation |
Wehberg, Sonja | Numbers on words. Analyses of the Danish Longitudinal CDI study | Institut for Sprog og Kommunikation |
2007 | ||
Boysen, Benjamin | James Joyce og kærlighedens komedie – En studie i Finnegans Wake Afhandlingen findes ikke på Syddansk Universitetsbibliotek - henvendelse kan ske til forfatteren |
Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Daly, Aoife | Timber, Trade and Tree-rings. A dendrochronological analysis of structural oak timber in Northern Europe, c. AD 1000 to c. AD 1650 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Davidsen, Mogens | Ubestemthedens akkorder | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Dohn, Niels Bonderup | Gymnasieelevers situationelle interesse i forskellige læringssammenhænge i faget biologi | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Ejstrud, Jannie Uhre | Til evigt minde. Dødslejefotografiet i Danmark fra 1840 til nutiden | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Hansen, Jens Jørgen | Mellem design og didaktik. Om digitale læremidler i skolen | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Jensen, Kim Ebensgaard | A Construction-based Study of English Predicators | Institut for Sprog og Kommunikation |
Madsen, Henrik | For velfærdens skyld? En analyse af de danske debatter om velfærdsstat og medlemskab af EF 1950-1972 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Michelsen, Jimmi | Andre værker. Danske 1960´er- og 70´er-romaner i opbruddet fra modernismen | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Munk, Kirstine |
Signs of the Times. Cosmology and ritual practice in modern, Western astrology |
Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Rehr, Malene | Tolkninger af det intime. Nogle interiørbilleder i dansk litteratur og malerkunst fra årene 1885 til 1910 | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Schilling, Verner | Mentale modeller og eksperimentelt arbejde i fysikundervisningen | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Schwartz, Ida | Børneliv på døgninstitution. Socialpædagogik på tværs af børns livssammenhænge | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Søndergaard, Morten Karnøe | Denmark's Fisheries c. 1945-2005. Technology, Development and Illusions of Control | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Teilmann, Katja | Genreblandinger. Om ironisk og humoristisk multigenericitet i dansk litteratur efter 1800 | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Thomsen, Anders Holm | Undervisningsfaget historie under forandring fra kanonfag til elevcentreret fag med særlig fokus på debatten om historiebevidsthed og dens forhistorie. 1971-1996 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Thøgersen, Mette Ladegaard | Landdistrikternes urbanisering. En analyse af de rurale byers opståen, udvikling og karakteristika ca. 1840-1960 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
2006 | ||
Andersen, Morten | Fra Region til Grænseregion | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Beck, Steen | En ny myndighed - Gymnasieelevers rusmiddelkultur og skolekulturelle forandringsprocesser | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Frank, Søren | The Physiology and Migration Literature. The Role of Migration as Thematic and Formal Stratagem in Grass, Kundera, Rushdie and Kjærstad | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Hansen, Thomas Illum | Poetik og lingvistik | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Lading, Åse | Vi er jo kolleger, ikke konkurrenter - en analyse af moderniserede gymnasielæreres strategier i grupper | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Laursen, Ditte | Det mobile samtalerum - unges kommunikations- og samværsformer via mobiltelefonen | Institut for Sprog og Kommunikation |
Laustsen, Jørgen Grønvald | Medløbere og Modløbere. DKP, besættelsen og illegaliteten | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Ploug, Thomas | Ethics in Cyberspace - Explaining the Moral Difference between Interaction Inside and Outside of Cyberspace Tillæg til Ethics in Cyberspace Henvendelse kan ske direkte til forfatteren |
Institut for Fagsprog, Kommunikation og Informationsvidenskab |
Poulsen, Bo | Historical exploitation of the North Sea herring stocks | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Quistgaard, Nana | 1.g-elever på et science center: Engageres de? - Påvirkes de? | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Swett, Katrina | An Indispensible Catalyst. Congress, Human Rights and American Foreign Policy | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
2005 | ||
Christensen, Torben Spanget | Integreret evaluering - en undersøgelse af den fagl. eval. lærer-elevsamtale som eval. redskab i gymn. underv. | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Ebbensgaard, Aase Haubro Bitsch | At fortælle tid. Danske gymnasieelevers liv med fortidsrepræsentationer set i et didaktisk perspektiv | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Ebbesen, Toke Riis | Design. Digital semiotik og materielkultur | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Egholm, Liv | Rejseberetninger som kulturelle tegn. En mikrohistorisk undersøgelse af mødets betydning i teori og praksis | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Engberg, Jakob | Reaktioner på kristendommen i Romerriget. Omvendelse og modstand ca. år 50-250 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Fritze, Yvonne | Mediet gør en forskel - en komparativ undersøgelse af kommunikation i nærundervisning og fjernundervisning | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Henningsen, Sven Erik Lund | Medier og læring i skolens danskundervisning | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Hoffmann, Birgit | 'Kunskaper i tyska ses som en merit.' Deutsche und schwedische Stellenanzeigen im Vergleich | Institut for Fagsprog, Kommunikation og Informationsvidenskab |
Jensen, Hans-Christian | Fra velfærd til designkultur | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Jensen, Janus Møller | Denmark and the Crusades 1400-1650 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Johnsen, Axel | Dannevirkemænd og Ejderfolk | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Jørndrup, Hanne | Midt i en krigstid | Institut for Journalistik |
Kaspersen, Peter | Tekstens transformationer - en undersøgelse af fortolkningen af den litterære tekst i det almene gymnasiums danskundervisning | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Kristensen, Jeppe | A Sense of Purpose. Harold Wilson, European Integration and the Legacy of Empire, 1964-1968 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Laustsen, Lars Kiilerich | Literatur und Destruktion | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Nielsen, Leif Hansen | Ad industriens Vej | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Nissen, Mogens Rostgaard | Produktions- und Lieferfreudigkeit. - Landbruget under den tyske besættelse 1940-1945 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Philipsen, Heidi | Dansk films nye bølge: afsæt og aftryk fra Den Danske Filmskole | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Poulsen, René Taudal | An Environmental History of North Sea Ling and Cod Fisheries 1840-1914 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Poulsen, Sonja | Collocations as a language resource - A functional and cognitive study in English phraseology | Institut for Sprog og Kommunikation |
Raae, Peter Henrik | Træghedens rationalitet | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Schacke, Adam | Gods, gårde og kulturlandskab | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Stax, Hanne-Pernille | Når tekst kommer på tale | Institut for Sprog og Kommunikation |
Søndberg, Lene | Inddannelse. Et Grounded Theory studie af en gruppe ufaglærte, arbejdsløse tyrkere i Europa - hverdag og arbejdslivsforventninger | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Teilmann, Stine | British and French Copyright: A Historical Study of Aestheti | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
2004 | ||
Balling, Dinna | Grafregneren i gymnasiets matematikundervisning - lærernes holdninger og erfaringer | Dansk Institut for Gymnasiepædagogik |
Bysted, Ane | In Merit as well as in Reward. Indulgences, Spiritual Merit, and the Theology of the Crusades, c. 1095-1216 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Christensen, Lars | I Solkongens Skygge. Dansk-franske relationer 1661-1693 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Dhahir, Omar | Tolkens Dilemma | Institut for Sprog og Kommunikation |
Hansen, Gunna Funder | Det arabiske skriftsystems betydning for læsefærdighed i arabisk som fremmedsprog | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Hougaard, Anders | HOW'RE WE DOING | Institut for Sprog og Kommunikation |
Jensen, Anette | Fra selvfølge til symbol - ægteskabet i krydsfeltet mellem stat, kirke og befolkning i 1800-tallet | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Lundholt, Marianne Wolff | The Linguistic Manifestation of Literary Communication | Institut for Sprog og Kommunikation |
Miller, Tanja | Karaktergivning i praksis | Dansk Institut for Gymnasiepædagogik |
Nyboe, Lotte | Doing Cyberspaces: Performing selves and word(1)ds through cyborg discourse | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Seeberg, Peter | Uddannelse og migration i Danmark - en undersøgelse af etniske minoriteter i ungdomsuddannelserne med særlig ... | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Svendsen, Gunnar Lind Haase | Samarbejde og konfrontation. Opbygning og nedbrydning af social kapital i de danske landdistrikter 1864-2003 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Wiese, Lisbeth Birde | Skrivning og studium - en undersøgelse af opgaveskrivning i gymnasiet i et spændingsfelt undervisning og kulturel kapital | Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier |
Yndigegn, Carsten | Unge og regional identitet. Forventninger og indstilling til livsbetingelser og livsmuligheder i den dansk-tyske grænseregion | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
2003 | ||
Andersen, Thomas Hestbæk | Spændinger i sproget | Institut for Sprog og Kommunikation |
Antonius, Søren | IT-baseret modellering og eksamen | Dansk Institut for Gymnasiepædagogik |
Bjerre, Tavs | Syntactically and Semantically Complex Predicates | Institut for Fagsprog, Kommunikation og Informationsvidenskab |
Davidsen, Helle Munkholm | Litteratur og Encyklopædi - semiotiske og kognitive aspekter af den litterære teksts mening | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Falkenberg, Lise Lyng | Nyhedsformidling - gemt og glemt i skillingstryk | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Friis, Thomas Wegener | DDR,s militære efterretningstjeneste og Danmark | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Hartby, Inger | Højskolens døtre - en analyse af højskolekvinders livsvilkår og kulturelle status samt folkehøjskolens forvaltning af køn 1920-2000 | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Hermansen, Karsten | Kirken, kongen og enevælden - en undersøgelse af det danske bispeembede 1660-1746 | Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse |
Krogh, Ellen | Et danskfag i Moderniteten. Danskfagets didaktiske diskurser | Dansk Institut for Gymnasiepædagogik |
Maagaard, Cindie | Convergence and Divergence. Configurations of Love in Angela Carter and Jeanette Winterson | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Madsen, Bo Vestergård | Oplysning i bevægelse - kultur, krop og demokrati i den folkelige gymnastik | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Paulsen Christensen, Tina | Resume - Translation memory-systemer som værktøj til juridisk oversættelse Translation memory-systemer som værktøj til juridisk oversættelse |
Institut for Fagsprog, Kommunikation og Informationsvidenskab |
2002 | ||
Bruus, Mette | Når oversætteren engagerer sig: Omfortolkning af teksten i to oldengelske historiske oversættelser | Institut for Sprog og Kommunikation |
Christensen, Lisa Korsbek | Lyrik og dialog. Dialogiske strukturer i den lyriske genre | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Dolin, Jens | Fysikfaget i forandring - læring og undervisning i fysik i gymnasiet med fokus på dialogiske autencitet og kompetenceudvikling | Dansk Institut for Gymnasiepædagogik |
Elias, Camelia | The Fragment. Towards a History and Poetics of a Performative genre | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Engstrøm, Claus | Dansk skrivepædagogiks historie | Dansk Institut for Gymnasiepædagogik |
Haarder, Jon Helt | Portrættets moment. Det litterære portræt fra Saint-Beuve til Danske digtere i det 20. århundrede | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |
Hansen, Jens Ahlmann | Automatisk analyse af deverbale sammensatte participier i engelsk | Institut for Sprog og Kommunikation |
Hedeboe, Bodil | Når vejret læser kalenderen | Dansk Institut for Gymnasiepædagogik |
Hulgaard, Anne Marie |
Kan påståede kulturforskelle aflæses i den kommunikative adfærd? - en undersøgelse af den interne kommunikation mellem et dansk moderselskab og dets tyske datterselskab |
Institut for Fagsprog, Kommunikation og Informationsvidenskab |
Lauersen, Lone | Kodeskift, gestik og sproglig identitet på internationale flersprogede arbejdspladser | Institut for Sprog og Kommunikation |
Senger, Ulla | Organisatorisk læring og lærerprofessionalisme i gymnasiet | Dansk Institut for Gymnasiepædagogik |
Smedegaard, Flemming | Verden i sproget - Transitivitet i dansk - en systematisk funktionel beskrivelse | Institut for Sprog og Kommunikation |
Wiedemann, Finn | Skolekultur i gymnasiet - et kulturanalytisk casestudium af det almene gymnasium, HHX og HTX | Institut for Litteratur, Kultur og Medier |