Nyhedsbrev og tilmelding

Er du forsker eller bare interesseret i Citizen Science, så tilbyder Videncentret nyhedsbrevet CS Inside.
I nyhedsbrevet kan du læse om konferencer, muligheder for fondsstøtte, workshops og forskellige nyheder inden for feltet.

Send en mail til: citizenscience@sdu.dk, hvis du ønsker at modtage nyhedsbrevet.

Open each newsletter for English version.

CS Inside november 2023
Når gymnasieelever skriver klimafiktion, får vi et indblik i deres tanker og forestillinger om nutiden og fremtiden. Læs CS Stafetten om unges klimafortællinger i CS-projektet Climate Future Fiction. Universitetsalliancen EPICUR har et Citizen Science-aspekt, som blev skudt i gang i oktober, da SDU var vært for et to-dages EPICUR Citizen Science Seminar.

CS Inside maj 2023

I denne udgave af CS Inside kan du læse om et nyt tværvidenskabeligt forskningsprojekt, som vil undersøge vores medievaner i en klimakontekst. I forbindelse med forskningsprojektet er der opslået en ph.d.-stilling. Et nyt Citizen Science-kursus for ph.d.-studerende er åbent for tilmelding. Følg også med i forberedelserne til den første globale Citizen Science konference inden for det sundhedsvidenskabelige felt – her opdateres løbende på program, abstracts, registrering m.m.

CS Inside januar 2023
I klassisk januar-stil byder dette nyhedsbrev på en artikel om intelligent træning på arbejdspladsen. Læs også Citizen cience-relevante konference calls, om lysforureningsprojektet Globe at Night og om Videncenterets nyoprettede SoMe-platforme, som måske kan bruges til dit Citizen Sience-projekt.

CS Inside september 2022
Læs om følgeforskning på et CS-projekt måler gymnasieelevers scientific literacy, klimaforandringer og Citizen Science og videncenterets services omkring faclitering af CS-workshops.

CS Inside juni 2022
I dette nummer af CS Inside har vi skønne skoleelever med fingrerne begravet i muld og plantefrø, gymnasieelever, der skal skrive klimafiktion og Citizen Science som ... kunst? I hvert fald meget smukke tegninger af verdens måske eneste Citizen Science-tegner.

CS Inside marts 2022
Marts måneds nyhedsbrev byder på historier om et nyt center, som vil skabe fremtidens sundhedsforskning sammen med patienterne samt et åbent online kursus i Citizen Science fra University College London. ECSA konferencen 2022 har åbnet for submissions og 140 SDU-studerende og -ansatte  deltog i plante-eventen Gør SDU Vildere. Kom tættere på stjernerne sammen med det internationale Citizen Science-projekt Globe at Night og læs om, hvordan du kan være med til at fejre Citizen Science Awareness Month i april.

CS Inside december 2021
Læs om gående møder, søkufferter og en ny guide til Citizen Science. Derudover om to store konferencer, som afvikles i Danmark; Engaging Citizen Science i Aarhus og LIBER konferencen, som foregår på SDU i Odense.

CS Inside oktober 2021

Hvis du er interesseret i andre SDU forskeres motivation og oplevelse for at arbejde med Citizen Science, så læs mere her .

Sidst opdateret: 30.11.2023