TEI

Alexander Brem fortsætter som adjungeret professor i Innovation and Entrepreneurship

Tilknytningen som adjungeret professor ved Institut for Teknologi og Innovation i sektionen Technology Entrepreneurship and Innovation (TEI), hvor Alexander Brem allerede har haft stor indflydelse, konsoliderer det tætte samarbejde mellem Syddansk Universitet og Universität Stuttgart

Af Charlotte Bruun, , 04-08-2022

I løbet af ansættelsen på SDU i årene 2014-2016 var Alexander Brem leder af den daværende sektion Innovation and Design Engineering i Sønderborg, og her nåede han at sætte sit aftryk, idet han gjorde forarbejdet til etableringen af TEI’s Innovation Lab, der åbnede i maj 2017.
Efterfølgende blev han Chaired Full Professor ved Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg - Nuremberg Campus of Technology.
I januar 2020 overgik han til en Chaired Full Professor position på Institute of Entrepreneurship and Innovation Science ved University of Stuttgart, støttet af Daimler Fund i Stifterverband. Instituttet er desuden den del af Cyber Valley Baden-Württemberg, som er Europas største forskningskonsortium indenfor feltet artificial intelligence.

“Alexander Brem er en højt respekteret forsker indenfor sit felt. Ved at knytte ham til SDU og vores TEI sektion på ITI, kan vi fortsat have gavn af hans fortræffelige idéer og store netværk”, siger Peder Thusgaard Ruhoff, Institutleder på Institut for Teknologi og Innovation, og fortsætter “Alexander Brems forskning er ganske enestående og vores samarbejde vil åbne mulighed for udvekslingsaftaler, som vil give vores studerende adgang til den nyeste viden og metoder indenfor Innovation Management. Vi er meget glade for at Alexander har sagt ja til at fortsætte som adjungeret professor på SDU i yderligere 5 år”.

Læs om Alexander Brem på University of Stuttgart https://www.uni-stuttgart.de/en/press/experts/Prof.-Dr.-Alexander-Brem/

Redaktionen afsluttet: 04.08.2022