SDU Kommunikation er universitetets centrale kommunikationsafdeling. Afdelingen består af en række medarbejdere med kompetencer inden for blandt andet eventplanlægning, pressehåndtering, projektledelse, webudvikling, tekst- og videoproduktion og grafisk arbejde.
Afdelingen skal bidrage til:
- at udbrede kendskabet til universitetets overordnede strategi og derigennem styrke SDU’s brand
- at universitetets kommunikation og markedsføring er sammenhængende og baseret på et strategisk afsæt, så SDU fremstår som et samlet og klart brand
- at yde kvalificeret og professionel kommunikativ bistand og service både internt og eksternt
Opgaver
Kommunikationsafdelingen arbejder tæt sammen med universitetets akademiske og administrative enheder om at styre, koordinere og udvikle SDU’s kommunikation med henblik på at sikre, at universitet kommunikerer klart og tydeligt.
Afdelingens opgaver er overordnet at:
- udvikle og være den drivende kraft i implementeringen af SDU's kommunikationsstrategi
- sikre prioritering og koordinering af al kommunikation fra SDU
- støtte op om forskningsformidling
- koordinere SDU's pressearbejde
- koordinere og optimere den interne og eksterne kommunikation
- bistå ved planlægning af kampagner og andre kommunikationsindsatser, der har til formål at styrke SDU som brand
Kontakt os
Se medarbejderne i SDU Kommunikation eller skriv til os via kommunikation@sdu.dk.