Esbjerg

Sommerskole for den nye kandidatuddannelse i medicin i Esbjerg

Syddansk Universitet opretter en kandidatuddannelse i medicin i Esbjerg i 2022. Allerede nu får de kommende medicinstuderende mulighed for at opleve det lærerige og imødekommende miljø på sygehuset og danne sig et indtryk af fremtidsmulighederne i det sydvestjyske

IRS og Sydvestjysk Sygehus glæder sig til, at kandidatuddannelsen i medicin åbner i Esbjerg fra 2022. Allerede nu får de kommende medicinstuderende mulighed for at opleve det lærerige og imødekommende miljø på sygehuset og danne sig et indtryk af hvilke fremtidsmuligheder, der er i det sydvestjyske.

Med brevet om optagelse på bacheloruddannelsen i medicin fulgte en invitation til sommerskole i Esbjerg. Det er Sydvestjysk Sygehus, der er vært for sommerskolen, der finder sted fra d. 26. – 28. august 2019. I løbet af de tre dage får de kommende medicinstuderende mulighed for at trække i uniformen og opleve den daglige praksis sammen med nogle af sygehusets læger.

Programmet vil være en blanding af faglige oplæg om lægelige problemstillinger, mulighed for at opleve morgenkonferencer samt følgetid med en læge i klinikken. Herudover får de studerende chancen for at prøve kræfter med klinisk simulation, bl.a. kikkertkirurgi, skopi, genoplivning, sutur mv.

Foruden hverdagen på sygehuset får deltagerne ligeledes lov til at opleve Esbjerg og høre mere om, hvad byen kan tilbyde som studieby mv.

Der har været stor interesse for tilbuddet om at deltage på sommerskolen. Sydvestjysk Sygehus fik 50 tilmeldinger til de 30 ledige pladser.

Læs mere om kandidatuddannelsen i medicin i Esbjerg

Samarbejde

Følgende er med i samarbejdet om den nye kandidatuddannelse i medicin i Esbjerg

• Sydvestjysk Sygehus