Ny viceinstitutleder

IRS søger ny viceinstitutleder

IRS søger internt efter en lektor, klinisk lektor, professor eller klinisk professor, som ønsker at påtage sig funktionen som viceinstitutleder med yngre forskere som det primære arbejdsområde.

Om stillingen

IRS ved Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet driver forskning, forskningsbaseret uddannelse og vidensudveksling med forskere og det omgivne samfund i kraft af 316 ansatte, heraf 110 ph.d.- studerende og i alt 20 postdocs og adjunkter. De ansatte har arbejdssteder på et af 12 sygehuse i primært Region Syddanmark og i Region Sjælland. Instituttet er inde i en god udvikling med ca. 1200 publikationer årligt.

Instituttet danner baggrund for en væsentlig uddannelsesaktivitet på en række af Det Sundhedsvidenskabelige fakultets uddannelser, herunder medicin, klinisk sygepleje m.v.

Funktionen som viceinstitutleder indebærer følgende hovedopgaver:

• At være institutledelsens nærværende og synlige samarbejdspartner for yngre forskere i hele IRS på alle aspekter der understøtter og bidrager til yngre forskeres udfoldelse og ambitioner.
  • At være medlem af IRS’ ledergruppe, og her udarbejde, virkeliggøre og følge op på instituttets strategier for forskning, uddannelse, ledelse og samarbejde
  • At opbygge og udvikle relationer internt i IRS, på SDU og i forhold til eksterne interessenter og samarbejdspartnere
  • Efter aftale at repræsentere instituttet på vegne af institutleder

Funktionen udgør 20% af en fuldtidsstilling i en 3-årig periode med mulighed for forlængelse. Tiltrædelse snarest muligt.

Du kan læse hele stillingsopslaget her

Her kan du læse en funktionsbeskrivelse

Stillingsopslag

Her kan du læse hele stillingsopslaget

Læs stillingsopslaget her

Funktionsbeskrivelse

Her kan du læse mere om, hvilke opgaver der er forbundet med stillingen.

Læs funktionsbeskrivelsen her

Redaktionen afsluttet: 11.03.2021