Forsker ved IER modtager 4,5 mio. kroner fra Carlsbergfondet

Første Young Researcher Fellowship til det samfundsvidenskabelige fakultet på SDU.

For første gang tilfalder et af de eftertragtede Young Researcher Fellowships en forsker på samfundsvidenskabeligt fakultet ved SDU. Det er lektor Mette Søgaard Nielsen fra Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse (IER), der modtager bevillingen, som gives til yngre, fremragende forskere til at etablere deres egen forskningsgruppe.

Mette Søgaard Nielsen har fået 4,5 mio. kroner til sit projekt ”Support exchange: The effect on entrepreneurial performance in an uncontrollable online world”.

Den opbakning, som iværksættere møder i en offline sammenhæng, har stor indflydelse på deres trivsel og adfærd, men hvordan går det, når aktiviteten rykker ind på sociale medier?

Projektet fokuserer på, hvordan iværksættere kan håndtere positive som negative udvekslinger online – både mentalt og økonomisk. Læs mere om projektet her.

Redaktionen afsluttet: 15.12.2020