Nye repræsentanter til SDU Climate Cluster Fonden

Centerleder Mads Bruun Ingstrup er udpeget til at indgå i fondens arbejde.

Centerleder Mads Bruun Ingstrup er udpeget af dekanen for Det Samfundsvidenskabelige Fakultet på SDU til at repræsentere fakultetet i SDU Climate Cluster Fonden de næste 2 år. Fonden tilbyder tværfakultære virkemidler til fem projekttyper: Elitecentre, ph.d.-program, postdoc-program, fast track og gæsteforskere. Det er disse virkemidler som Mads Bruun Ingstrup skal være med til at uddele.

Foruden Mads Bruun Ingstrup sidder følgende personer i SDU Climate Cluster Fonden: Uffe Holmskov (Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet), Gary Banta (Biologisk Institut), Jens Ejbye Schmidt (Institut for Grøn Teknologi), Laura Feldt (Institut for Historie), Søren E. Frandsen (SDU RIO) og Sebastian Mernild (SDU Climate Cluster).

Styrende for fondens arbejde er at bidrage til SDU Climate Cluster's mission om, ”gennem tværfaglig forskning, at bidrage til klimaneutralitet senest i 2050. Det vil sige et samfund, hvor der ikke udledes mere drivhusgas, end der optages.” Mads Bruun Ingstrup understreger at denne mission er meget motiverende og harmonerer med det fokus som dominerer i Center for Bæredygtig Erhvervsfremme.

Redaktionen afsluttet: 03.10.2022