Flot hæder til forskere fra Syddansk Universitet i Kolding

Ved årets Academy of Management konference modtog Marianne Storgaard og Jesper Piihl fra Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse en pris for bedste paper i divisionen ’Management Education and Development’.

Marianne og Jesper får prisen for deres paper om, hvordan studerende håndterer de modsætninger, der opstår når de møder forskellige verdenssyn i deres uddannelsesforløb. Paperet trækker blandt andet på erfaringer fra nye innovative og refleksive undervisningsformer i ledelses- og projektfagene på kandidatuddannelserne på Syddansk Universitet i Kolding.

Academy of Management konferencen er den største internationale forskningskonference indenfor ledelse og samler hvert år op mod 10.000 forskere. I år modtog Marianne og Jesper prisen i Boston.

”Det er en stor cadeau at modtage Best Paper på Academy of Management og det er specielt en stor fornøjelse at Marianne og Jesper hyldes for deres forskning, da denne afspejler deres mangeårige dedikation og indsats for at udvikle de studerendes kritiske tænkning og analytiske evner”, udtaler forskningsgruppeleder Majbritt Rostgaard Evald.

Selv fortæller Marianne Storgaard og Jesper Piihl at ”det er rart, at de problemstillinger vi arbejder med forskningsmæssigt og i vores undervisningspraksis, genkendes og anerkendes internationalt”.

Redaktionen afsluttet: 17.08.2023