Forskningssamarbejde mellem Danmark og Kina

Ying Chen og Kim Klyver har fået midler fra Uddannelses- og Forskningsministeriet til at udvikle et forskningssamarbejde mellem Danmark og Kina.

Ying Chen og Kim Klyver har sammen fået midler fra Uddannelses- og Forskningsministeriet til at udvikle forskningssamarbejdet mellem deres to forskningsgrupper i Danmark og Kina. Det starter med et forskningsbesøg i Kina i juni 2018 med fire besøgende fra IER.

Ying Chen, ph.d.-studerende fra Nanjing University of Science and Technology besøgte Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse i et år fra September 2016 til September 2017. Ying indgik i ph.d.-miljøet og i forskningsgruppen i entreprenørskab og relationsledelse.

I samarbejde med professor Kim Klyver arbejdede hun på et projekt om lederskabsstil, kollektiv selvtillid i grupper og organisatoriske tilhørsforhold, som netop er publiceret i det anerkendte tidsskrift Journal of Business Ethics - http://rdcu.be/JMlg .

Redaktionen afsluttet: 23.04.2018