Deltag i forretningsudviklingsforløbet 'Forretningsmodeller i netværk'

Forretningsmodeller i netværk giver dig overblikket til at sætte dit netværk i spil og øge din konkurrenceevne igennem designmetoder. Forløbet kombinerer den nyeste forskning omkring B2B marketing med designmetoder til forretningsudvikling.

En række virksomheder har allerede med stor succes deltaget i forløbet ”Forretningsmodeller i netværk” og opnået mærkbare resultater som øget omsætning, indsigt i nye forretningsområder, øgede konkurrencefordele og styrkede kundesamarbejder.

Forretningsmodeller i netværk faciliteres af Bo Mortensen fra Syddansk Universitet og erhvervskonsulent Betina Bay Frandsen fra KAR+CO. Forløbet udbydes i samarbejde med D2i - Design to Innovate.

”Det har været værdifuldt for os at være med i forløbet. Vi har fået kortlagt vores virksomhed på en ny måde, vi ser værdien af at inddrage vores kunder – og så er vi blevet bedre til at identificere, hvilke kunder vi tjener penge på”, lyder det fra Abbi Moreno, direktør i Instafilm.

I forløbet får I sparring og netværker med andre SMV'er, mens I identificerer og udvikler konkurrencemæssige fordele i forretningsmodellen. Vi laver sammen en analyse af jeres vigtigste kunder for at blive bevidste om, hvilken værdi I skaber for dem, og hvordan I kan knytte dem endnu tættere til jer i forskellige former for strategiske samarbejder. I slutter med at lave en reel handlingsplan for de tiltag, I har besluttet. Undervejs benyttes bl.a. modellerne Business Model Canvas og Value Proposition Canvas.

Forløbet består af følgende dele:

  • Indledende møde med konsulenten
  • Workshop 1 på SDU – her arbejdes med udgangspunkt i 10 udvalgte kunder, som i løbet af dagen indsnævres til fokus på én kunde
  • Sparringsmøde 1 med konsulenten – Business Model Canvas laves på den ene udvalgte kunde
  • Workshop 2 på SDU – der arbejdes videre med den ene udvalgte kunde
  • Sparringsmøde 2 med konsulenten – handlingsplan for de næste tre måneder udarbejdes
  • Opfølgende samtale med forskeren tre måneder efter sparringsmøde 2 – hvordan er det gået med handlingsplanen

Du har mulighed for at deltage i et af de nedenstående forløb:

  • Forløb oktober: 30. oktober 2019 og 10. december 2019 (fuldt booket)
  • Forløb januar: 8. januar 2020 og 5. februar 2020
  • Forløb marts: 11. marts 2020 og 15. april 2020

Læs mere om forløbet og kriterierne for at deltage her: Forretningsmodeller i netværk

Der er et begrænset antal pladser, så vent ikke for længe.

Vil du være med?

Kontakt projektkoordinator Ann-Britt Olesen Smorawski på absm@sam.sdu.dk eller 65 50 32 75.

Læs mere om forløbet og kriterierne for at deltage her: Forretningsmodeller i netværk.

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies