Ph.D.-studerende fra IER tildelt Best Paper Award

Ph.D.-studerende Shayegheh Ashourizadeh er blevet tildelt Best Paper Award for sin analyse af ”Immigrant and indigenous entrepreneurs’ sources of financing of startups: Moderated by wealth in society”

Ph.D. studerende Shayegheh Ashourizadeh er blevet tildelt Best Paper Award ved 3rd Annual Small and Medium Sized Enterprises Conference i Malaysia. Prisen er tildelt af Asian Council for Small Business. Med prisen hører en kontant belønning og en invitation til at publicere resultaterne af analysen i Journal of Small Business Innovation.

Analysen viser, at immigranter og indfødte iværksættere lige ofte bruger personlig opsparing og familiens midler, men indfødte bruger oftere banker, og immigranter bruger oftere venner som kilder til finansiering af opstart, især i de rigere lande.

Som Ph.D. studerende ved Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse, med stipendium fra Sino-Danish Center for Education and Research, skriver Shayegheh Ashourizadeh afhandling om et meget aktuelt emne, migranters involvering i iværksætteri og innovation.  Shayegheh Ashourizadeh er i år gæstestuderende ved Tsinghua Universitetet i Beijing.

Redaktionen afsluttet: 05.11.2015