Nye medarbejdere i SDU Digital

SDU Digital styrker arbejdet med Nyt SIS og Fremtidens ESDH

Af Birgitte Hjelm Paulsen, , 10-11-2022

Foto af Carina, Gustav og Bon

SDU Digital byder tre nye ansatte velkommen: Carina Thisted Mogensen, Peter Gustav og Bon Pimpaka Pedersen. Carina og Gustav skal styrke indsatsen i programmet ’Nyt SIS’, mens Bon indgår i programmet ’Fremtidens ESDH’.

’Nyt SIS’ skal anskaffe og implementere SDUs kommende Studie Informations System.

Carina kommer til programmet med stærke analyse-, strukturerings- og kommunikationskompetencer fra en kandidatgrad i Litteraturvidenskab kombineret med en projektlederuddannelse fra COK. I mere end syv år har hun i Assens Kommune løst kommunikationsopgaver samt faciliteret organisatoriske forandringer i forbindelse med udvikling og implementering af nye systemer, digitale arbejdsgange og digital kommunikation.

Gustav skal som projektleder for Datasporet i ’Nyt SIS’ tilpasse og migrere data fra gamle studiesystemer til det nye SIS. Med sig i rygsækken har han en kandidatgrad i Datalogi samt flere års erfaring som udvikler, koordinator og teknisk projektleder i offentlig og privat regi, bl.a. i Autorola (IT-virksomhed i autobranchen), på OUH og inden for socialfaglig IT.

Med programmet ’Fremtidens ESDH’, arbejder SDU på at anskaffe og implementere et sags- og dokumenthåndteringssystem, der understøtter effektive, sammenhængende arbejdsgange, automatiserede processer og som understøtter agiliteten i universitetets forskellige forretningsområder.

Bon skal bistå programlederen for ”Fremtidens ESDH” med at løse opgaver i forbindelse med planlægning, opfølgning og kommunikation. En kandidatgrad i IT og bachelorgrad i Virksomhedskommunikation fra SDU samt erfaringer med web og kommunikation fra et job som studentermedhjælper i Socialstyrelsen har klædt hende på til opgaverne. Viden og erfaringer der også vil komme SDU Digital’s projektkontor til gavn.

Redaktionen afsluttet: 10.11.2022