• 07.12.2023

Medarbejdere på SDU afprøver AI-teknologi på egne opgaver

Som et første skridt på vejen mod at bruge kunstig intelligens i SDUs administrative opgaveløsning har SDU givet medarbejderne adgang til en enterpriseversion af Microsofts chatbot Copilot.

• 01.11.2023

Kontrakt om nyt studieinformationssystem underskrevet

Nyt SIS Programfællesskabet, der består af 7 af 8 danske universiteter, har skrevet kontrakt med Fluido om at opbygge det nye studieinformationssystem (SIS). Efter en lang udbudsproces og et aktstykke, der har afventet godkendelse fra Folketingets Finansudvalg, er det nu muligt at starte samarbejdet med den vindende leverandør op.

• 13.10.2023

Generativ AI rykker ind på SDU's uddannelser

Siden november 2022 har generativ AI fyldt meget i mediebilledet - og efterhånden også hos os på SDU. Uddannelsesrådet besluttede derfor i april 2023 at skabe en tværgående indsats for generativ AI på SDU. Formålet med indsatsen er at skabe et fælles grundlag for arbejdet med generativ AI i undervisningen på SDU.

• 06.10.2023

Nyt SIS-programmet runder vigtig milepæl

Syv procesgrupper har i mere end et halvt år arbejdet ihærdigt med at kortlægge SDU’s nuværende studieadministrative processer. Nu er kortlægningsarbejdet slut, og SDU har et samlet overblik over det uddannelsesadministrative landskab.

• 04.09.2023

Universiterne styrker evnen til at forvalte it-systemer

It-systemer spiller en stadig større rolle på universiteterne. For at styrke evnen til at sikre effektiv og sikker drift samt løbende videreudvikling er universiteterne gået sammen om at udbyde et kursus i systemforvaltning.

• 14.06.2023

Vi søger to azure-integrationsudviklere

Har du stærke tekniske færdigheder og passion for at arbejde med integrationsløsninger i Azure? Underordnet om du er nyuddannet eller en erfaren udvikler er her chancen for spændende faglige udfordringer i et godt kollegialt fællesskab.

• 20.04.2023

SDU underskriver kontrakt med KMD om nyt ESDH-system

Det nye ESDH-system bidrager til effektive og sammenhængende arbejdsgange og kan være med til at automatisere processer

• 05.12.2022

Stort engagement på kursus i projektledelse for TAP

Projektudvikling og projektstyring var på agendaen, da knap 20 deltagere fra fakulteter og fællesområder den 29. november - 1. december satte hinanden stævne på toppen af Campus Kollegiet til kursus i projektledelse for TAP.

• 10.11.2022

Nye medarbejdere i SDU Digital

SDU Digital styrker arbejdet med Nyt SIS og Fremtidens ESDH

• 21.10.2022

Nye stillinger i SDU Digital

SDU Digital udvider med to nye kompetencer: En proceskonsulent og en forandringsagent.

• 22.09.2022

SDU Digital får egen Klimaambassadør

SDU har netop uddannet 30 klimaambassadører. En af dem er Dennis Harris fra SDU Digital. Klimaambassadørerne er via et særligt tilrettelagt kursus klædt på til at tilrettelægge og facilitere grønne omstillingsprojekter, anvende adfærdsdesign og lede forandringsprocesser

• 03.08.2022