Skip to main content

Lær hvordan virksomheden opbygger og bevarer sit brand 

En bacheloruddannelse i Erhvervsøkonomi, HA har et bredt indhold af erhvervsøkonomi - bl.a. marketing, regnskab, finansiering, IT, planlægning og organisationsteori. Det giver dig alsidige erhvervskompetencer, som kan bruges i både private og offentlige virksomheder og inden for en bred vifte af brancher. En erhvervsøkonomisk bacheloruddannelse fra SDU Business School gør dig i stand til at bestride jobs inden for stort set alle virksomhedens administrative funktioner.

Hvis du vælger linjen Marketing og brand management, lærer du desuden om, hvordan forbrugerne tænker, hvordan virksomheden opbygger og bevarer sit brand, hvordan man analyserer forbrugere og hvordan man udformer sin markedskommunikation. Linjefagene har særligt fokus på at analysere, planlægge og udvikle virksomheders marketingaktiviteter, og ruster dig således til jobs indenfor marketing, som f.eks. markedsanalytiker, key account manager eller business developer.al business, international B2B markedsføring og international økonomi.

 

Derfor skal du læse HA - Marketing og Brand Management

  • Du opnår en særlig viden om marketing og branding som disciplin baseret på viden om forbrugeradfærd og forbrugerkultur.
  • Du uddanner dig til at forstå, analysere, planlægge og afvikle en bred vifte af marketing- og brandingopgaver af såvel taktisk som strategisk art.
  • Du tilegner dig viden om og færdigheder i at anvende metoder, der er relevante for forståelsen af forskellige aktører i markedet og dermed danne grundlag for beslutninger inden for marketing og branding.
  • Du lærer om, hvordan globaliseringen og den digitale udvikling bringer muligheder men også udfordringer for såvel forbrugere som virksomheder.
  • Du opnår kompetencer, som er efterspurgte i såvel private som offentlige virksomheder.