Fuldt hus til Business Lunch

Mere end 500 studerende mødtes i dag på SDU i Kolding til matchmaking med virksomhederne fra regionen under konceptet 'Business Lunch'.

Af Susanne Siig Pedersen, , 30-09-2021

Det blev en dag, hvor erhvervslivet og de studerende endelig mødte hinanden ”in real life”, og det gav en særlig levende stemning efter en lang periode med lockdown, hvor mange – især de studerende – ellers har måtte nøjes med et liv bag skærmen på enten Zoom, Teams eller Skype.

Fyldt Campus og venteliste

Der var godt fyldt op på Campus Kolding, og at Business Lunch var et tilløbsstykke vidner en venteliste med adskillige studerende om. Der måtte af hensyn til restriktionerne nemlig kun være 500 personer til arrangementet.

Det er bl.a. Outreach Partner i SDU RIO Lars Frank-Larsen, der er med til at arrangere Business Lunch:

- Succeskriteriet for Business Lunch er, at vi kan skabe en platform hvor vores studerende kan møde nogle af de virksomheder, som kunne blive deres fremtidige arbejdsgiver, og som allerede nu har nogle spændende samarbejdsmuligheder, hvor vores studerende kan sætte deres kompetencer i spil og samtidigt få noget erfaring og udvide deres netværk. Ligeledes gælder det for virksomhederne, at de får mulighed for at møde vores studerende, både dem de kender, men også dem, de måske ikke kender.

Forklarer Lars Frank-Larsen og uddyber:

- Succeskriterierne sådan rent praktisk, er ,at de pladser vi udbyder til virksomhederne, bliver revet væk på få uger, og vi derefter kører med venteliste for virksomheder (det har vi gjort de seneste fire år) samt at vi får fyldt vores atrium med summen og ”networking in practise". Arrangementet er blevet et pejlemærke på, hvordan vi arbejder succesfuldt med ”employability in practise” til events.

Business Lunch

Og der var godt fyldt op på Campus Kolding, og at Business Lunch var et tilløbsstykke vidner en venteliste med adskillige studerende om. Der måtte af hensyn til restriktionerne nemlig kun være 500 personer til arrangementet.

Vigtigt for erhvervslivet

Også for erhvervslivet var det en vigtig dag, fortæller Morten Bjørn Hansen:

- For virksomhederne er det afgørende at kunne finde de bedste kandidater. Det er meget værdifuldt for erhvervslivet at få studerende som medarbejdere, der bringer ny viden med sig ind i virksomhederne.

Fortalte Morten Bjørn Hansen og fortsatte:

- Business Lunch er speeddating for virksomhederne. En effektiv måde at kunne møde mange kandidater på kort tid. Stort set alle virksomheder som deltager, ender med at få besat deres stillinger med studerende.

Et helt fantastisk samarbejde

I alt 41 virksomheder deltog til Business Lunch sammen med de studerende, som både kom fra IBA Erhvervsakademi Kolding, Designskolen Kolding og SDU i Kolding.

- Samarbejdet på tværs af de tre uddannelsesinstitutioner og det lokale erhvervsfremme er helt exceptionelt og et vigtigt kriterie for det bliver en succes, lød det anerkendende fra Lars Frank-Larsen.

Redaktionen afsluttet: 29.09.2021