Skip to main content
DA / EN

Værktøjet: Forretningsmodellen

Forretningsmodel - klik for at læse mere
Inspirationskort 2: Hvilken værdi kan skabes?

Debatter med udgangspunkt i de valgte kundegrupper hvordan I skaber værdi (og hvilke former for værdi) for de forskelige kundegrupper.

Vær opmærksom på:

  • Hvordan løser kunden problemet i dag, og hvilken værdi tillægger kunden løsningen i dag?
  • Hvis der er kundegrupper, som ikke opnår værdi, undersøges hvordan løsningen kan skabe værdi for kundegrupperne.

Eksempler på hvor der kan skabes værdi:

  • Finansiel værdi
    pris, forbrug, vedligeholdelse, træning, reduktion i håndtering
  • Funktionel værdi
    reduktion i håndtering, øget produktivitet, hygiejne, miljøvenlighed
  • Følelsesmæssige værdi
    angst, holdninger, behag, sjov, image, bekvemlighed
  • Uhåndgribelig værdi
    risiko, tid, innovation, etisk, samfundsmæssige forhold

Sidst opdateret: 29.11.2016