Staff Seminar

Staff Seminar: Prisen til årets ph.d.-vejleder kom med "20 svar til professoren"

Klinisk Instituts årlige Staff Seminar bød ud over prisen til årets ph.d.-vejleder også på veloplagte oplægsholdere, og på priser til bedste formidling af ph.d.-projekt og Klinisk Instituts Publikationspris

Institutleder Kirsten Kvik bød velkommen til Klinisk Instituts Staff Seminar og rundede af med: ”Business as usual – men i år med rigtige mennesker” som hentydning til sidste års Coronaversion.

Lektor Sören Möller præsenterede juryen til ph.d.-cuppen, som i år bestod af lektor Anders Juhl Rasmussen fra Institut for Kulturvidenskab, nyudnævnt professor Karin Dieperink fra Onkologi og klinisk professor Jan Blaakær fra Gynækologi og Obstetrik.

Forrygende ph.d.-præsentationer

Seks ph.d.-studerende var sluppet igennem nåleøjet og udvælgelsesprocessen – og hvilke seks. Xenia Goldberg Borggaard, Karen Middelbo Buch-Olsen, Maria Kjærgaard, Camilla Lynnerup, Camilla Dalby Hansen og Louise Laage Stentebjerg så sig ikke tilbage, men leverede en række spændende oplæg.

Vinderen blev Maria Kjærgaard fra Medicinsk Gastroenterologi og FLASH. Publikumsafstemningen blev medtaget i juryens beslutning, og lektor Sören Möller overrakte blomster samt et rejselegat på 5000 kroner til den stolte vinder.

- Det er dejligt at se, hvor dygtige, I er. Jeg er helt tryg ved at sende jer ud i verden for at repræsentere instituttet, rundede Institutleder Kirsten Kyvik af.

Maria Kjærgaard - vinder af Klinisk Instituts ph.d.-cup 2021

Årets ph.d.-vejleder formår at gøre forskning sjovt

Årets ph.d.-vejleder blev klinisk professor Jens Ahm Sørensen, som blev indstillet af sine ph.d.-studerende. De havde lavet en videopræsentation, hvor de med ”20 svar til professoren” på fineste vis fremhævede, hvorfor netop han skulle have prisen.

Jens Ahm Sørensen skaber et solidt og trygt forskningsmiljø. Han har en utrolig evne til at give ideerne videre og lade de unge forskere føre projekterne ud i livet. Som hans ph.d.-studerende sagde:

- Du formår at gøre forskning sjovt at lave.

Klinisk Instituts Publikationspris 2021

Efter bibliotekets præsentation af Klinisk Instituts udvikling i publikationer og impact, blev det tid til Klinisk Instituts Publikationspris 2021.  Prisen gik i år til lektor Sören Möller. Ud over at have publiceret rigtig meget i 2020 – hele 39 publikationer er det blevet til – så fik Sören Möller også følgende ord med på vejen:

- Han er meget synlig, er ekstremt hjælpsom, tager sit medansvar alvorligt og er enormt vellidt.

Dagen blev rundet af i forhallen, hvor der blev snakket, skålet med dagens vindere og netværket på kryds og tværs.

Ph.d.-cup 2021

Bibliometrisk rapport Klinisk Institut 2016-2020