Kend din affilieringsstandard

Hvordan er det nu lige, du affilierer på publikationer og posters, så de ranker bedst muligt internationalt?

Det har stor betydning i et internationalt rankingperspektiv, at forskningspublikationer og posters affilierer både til SDU og dit hospital.

Der er to muligheder:

1. XYZ Research Unit, Department of XX, XX Hospital, City, Denmark; Department of XXX, University of Southern Denmark, Odense, Denmark
  2. Research Unit for XYZ, XX Hospital, City, Denmark; University of Southern Denmark, Odense, Denmark

Både Web of Science (WoS) og Scopus har bekræftet, at disse standarder vil virke i deres indekseringsalgoritmer, så både SDU og dit hospital bliver registreret korrekt.

; - et lille tegn med stor betydning

Det er især anvendelsen af ”;” separatoren, som er vigtig at bemærke. Det er denne der gør, at begge forskningsdatabasers algoritmer kan opfange, at der er tale om to separate enheder.

Redaktionen afsluttet: 25.05.2023