Webinar

Opdateret program for torsdagens webinar for ph.d.-studerende, postdocs og adjunkter ved IRS

Webinarerne vil fokusere på to overordnede temaer – kommunikation og implementering.

En arbejdsgruppe bestående af to postdocs og to ph.d.-studerende fra IRS har planlagt en række webinarer af 2 timers varighed i løbet af 2021.
Alle ph.d.-studerende, postdocs og adjunkter ved IRS vil automatisk modtage indkaldelser i deres Outlook kalender og kan tilmelde sig via et tilmeldingslink i indkaldelsen.

Arbejdsgruppen har besluttet at fokusere på to overordnede temaer i årets webinarer– kommunikation i foråret og implementering i efteråret.

Til webinarerne vil der være oplægsholdere, men vi lægger op til står deltagerinvolvering, således at det bliver aktive webinarer, hvor dialog, diskussion og netværk i gruppen er centrale elementer.

Forår 2021 - Kommunikation

• Torsdag d. 15. april kl. 09.00-11.00 - Forskningsformidling i en politisk kontekst.

Hvordan formidler vi forskning i en politisk kontekst? Hvilke særlige udfordringer giver det?

Kl.  09:00-09:10
    Introduktion v/Ditte Høgsgaard og Kristian Alexander Jul Paaske

Kl.  09:10-09:30
    Indledende diskussion i breakout-rooms,
    Deltagerne deler deres erfaringer i mindre grupper og formulerer
     spørgsmål til oplægsholder (spørgsmål skrives i chatten).

Kl. 09:30-10:00
    Oplæg v/Jacob Torfing
    Professor i Politik og Institutioner
    Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv, Roskilde Universitet

Kl. 10:00-10:10

Kl. 10:10-10:30
    Diskusison af oplæg i breakout-rooms

Kl. 10:30-10:50
    Fælles afsluttende diskussion

Kl. 10:50- 11:00
    Opsamling og afslutning v/Ditte Høgsgaard og Kristian Alexander Jul Paaske

Du kan tilmelde dig her

• Tirsdag d. 8. juni kl. 09.00-11.00 - Opsamling - egne erfaringer, program følger.

Efterår 2021 - Implementering

Foreløbige datoer:

• Torsdag d. 2. september kl. 09.00-11-00 - Oplægsholder ikke fastlag. program følger.
  • Tirsdag d. 5. oktober kl. 09.00-11-00 - Oplægsholder ikke fastlag. program følger.
  • Torsdag d. 2. december kl. 09.00-11.00 - Opsamling - egne erfaringer, program følger

Arbejdsgruppe:

Ditte Høgsgaard, postdoc v/Region Sjælland, Det Nære Sundhedsvæsen
Louise Faaborg Larsen, ph.d.-stud. v/SLB Vejle, Onkologi
Kristian Alexander Jul Paaske, ph.d.-stud. v/Psykiatrien i Region Syddanmark, Middelfart
Janet Jensen, postdoc v/Holbæk Sygehus, Anæstesiologi
Rikke Leth-Larsen, Institutleder