Tiltrædelsesseminar

Tiltrædelsesseminar - Klinisk professor Thomas Strøm - 09.09.2021

Nye tendenser inden for anæstesi og intensivbehandling

Dato og tid:

Torsdag d. 09. september 2021 fra kl. 14.00

Sted:

Auditoriet i Lærings- og Forskningshuset
Sygehus Sønderjylland
Kresten Philipsens Vej 15
6200 Aabenraa

I anledning af Thomas Strøms tiltrædelse som klinisk professor i anæstesiologi ved Institut for Regional Sundhedsforskning, SDU og Forskningsenheden for Bedøvelse og Intensiv, Sygehus Sønderjylland Aabenraa inviterer Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet hermed til tiltrædelsesseminar med følgende program:

14.00 - 14.05: Introduktion og velkomst

Uffe Holmskov, Konstitueret dekan, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, SDU eller
Rikke Leth-Larsen, Institutleder, Institut for Regional Sundhedsforskning, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, SDU

14.05 - 14.35: “Ingen sedation på intensivafdelingen og ingen smerte i anæstesi"

Thomas Strøm, Klinisk professor, Ph.d., Bedøvelse og Intensiv, Sygehus Sønderjylland Aabenraa og Forskningsenheden for Bedøvelse og Intensiv, Institut for Regional Sundhedsforskning, SDU

14.35 - 15.10: “Ilt behandling – balance mellem liv og død – kan vi give for meget?“

Bodil Steen Rasmusen, Klinisk professor, Ph.d., overlæge, Anæstesi og Intensiv Afd., Aalborg Universitetshospital og Aalborg Universitet

15.10 - 15.40: "Sepsis - fra skjult dræber til evidens-baseret behandling"

Anders Perner, Klinisk professor, Ph.d., Afd. for Intensiv Behandling, Rigshospitalet og Institut for Klinisk Medicin, Københavns Universitet.

15.40 - 16.00: Diskussion og afslutning

Efter seminaret er der reception i Lærings- og Forskningshuset, Aabenraa. Alle interesserede er velkomne.

Tilmeld dig venligst arrangementet her og tilkendegiv venligst, om du også ønsker at deltage i den efterfølgende reception.
Tilmeldingsfrist er torsdag d. 2. september 2021.

For yderligere information og/eller spørgsmål kontakt venligst Ann Schmidt på telefon 79 97 43 50 eller e-mail Ann.Schmidt@rsyd.dk.

Uffe Holmskov
Konstitueret dekan (fra 1. august 2021)

Kørselsvejledning

Obs: I tilfælde af eventuelle ændringer i pandemisituationen skulle forhindre gennemførelsen af tiltrædelsesseminaret som planlagt, forbeholder Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet sig retten til at ændre begivenhedens format til virtuel afvikling via Cisco Webex- eller Zoom-møde, og loginoplysninger sendes til alle registrerede deltagere.

Redaktionen afsluttet: 06.07.2021