Tiltrædelsesseminar

Rygcenter Syddanmark
Middelfart Sygehus
Østre Hougvej 55, 5500 Middelfart

I anledning af Mikkel Andersens tiltrædelse som klinisk professor i rygkirurgi ved Institut for Regional Sundhedsforskning, SDU og Rygkirurgisk Forskningsenhed, Rygcenter Syddanmark, Sygehus Lillebælt inviterer Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet hermed til tiltrædelsesseminar med følgende program:

11.00 - 11.05: Introduktion og velkomst

Rikke Leth-Larsen, Institutleder, Institut for Regional Sundhedsforskning, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, SDU

11.05 - 11.35: "Min vej til rygkirurgien"

Mikkel Andersen, Klinisk professor og forskningsleder, Rygkirurgisk Forskningsenhed, Rygcenter Syddanmark, Sygehus Lillebælt og Institut for Regional Sundhedsforskning, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, SDU

11.35 - 11.50: "Vertebroplastik: Rygkirurgi fra et patientperspektiv"

Mette og Erik Møller Larsen, patient og pårørende ved Rygcenter Syddanmark

11.50 - 12.05: "DanSpine. Den nationale rygkirurgiske PRO-database"

12.05 - 12.35: "Five years in Denmark"

Leah Carreon, Klinisk forskningsdirektør, Spine Institute PSC, Spine Orthopaedic Clinic, Louisville Kentucky, USA og professor, Institut for Regional Sundhedsforskning, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, SDU (på engelsk)

12.35 - 13.15: Pause med let anretning

13.15 - 13.55: "The past and today creates the future, the value of healthcare registries"

Peter Fritzell, Docent, MD, Ph.D., Academy for Health and Care, Jönköping County Council, Rygkirurgisk Centrum Stockholm AB, Sverige (på engelsk)

13.55 - 14.05: Kort pause

14.05 - 14.45: "Lighed i patientbehandling og artificial intelligence"

Jakob Busch, Lektor og afdelingsleder, Afdeling for Filosofi og Idehistorie, Institut for Kultur og Samfund, Aarhus Universitet

14.45 - 15.00: "Sygehus Lillebælts vision for brug af artificial intelligence i patientbehandling"

Thomas Larsen, Lægefaglig direktør, Sygehus Lillebælt

15.00 - 15.10: Diskussion og afslutning

Afdelingsledelsen, Jakob Blaabjerg Espesen, Ledende overlæge, Rygcenter Syddanmark og Rikke Bagge Skov, Ledende oversygeplejerske, Rygcenter Syddanmark

Efter seminaret er der reception ved Rygcenter Syddanmark i Middelfart.
Alle interesserede er velkomne.

Tilmeld dig venligst arrangementet her og tilkendegiv venligst, om du også ønsker at deltage i den efterfølgende reception.

Tilmeldingsfrist er fredag d. 3. september 2021.

For yderligere information og/eller spørgsmål kontakt venligst Karen Højmark Hansen ved Rygcenter Syddanmark

Uffe Holmskov
Konstitueret dekan (fra 1. august 2021)

Kørselsvejledning

Obs: I tilfælde af eventuelle ændringer i pandemisituationen skulle forhindre gennemførelsen af tiltrædelsesseminaret som planlagt, forbeholder Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet sig retten til at ændre begivenhedens format til virtuel afvikling via Cisco Webex- eller Zoom-møde, og loginoplysninger sendes til alle registrerede deltagere.

Redaktionen afsluttet: 02.07.2021