Navne

Thorhallur Halldorsson er ny adjungeret professor ved Molekylær Diagnostik og Klinisk Forskningsenhed (MOK)

Thor Halldorsson bringer kombinationen af miljø- og ernæringsepidemilogi samt udvikling og opsætning af metoder til kostbestemmelser i populationsbaserede studier ind i forskningsenheden

Thorhallur er Professor ved ”Faculty of Food Science and Nutrition” ved Islands Universitet, hvor hans primære forskningsområde er miljø- og ernæringsepidemiologi samt udvikling og opsætning af kostbestemmelser i populationsbaserede studier. Han sidder desuden i Videnskabskomiteen for den Europæiske Fødevaresikkerhedsautoritet (EFSA), hvor han beskæftiger sig med kostrelateret risikovurdering og metodeudvikling, og er medlem af komiteen for de Nordiske Næringsstofanbefalinger (NNR) 2022.

Thorhallur tilknyttes Molekylær Diagnostik og Klinisk Forskningsenhed ved Institut for Regional Sundhedsforskning på SDU, hvor han skal bistå med miljø- og ernæringsepidemiologi, kostbestemmelser og næringsstofberegninger i populations­baserede studier blandt patienter med kronisk inflammatorisk tarmsygdom.

- Thor bringer kombinationen af miljø- og ernæringsepidemilogi samt udvikling og opsætning af metoder til kostbestemmelser i populationsbaserede studier ind i forskningsenheden, fortæller Vibeke Andersen, forskningsleder.

Þórhallur Ingi Halldórsson er tilknyttet IRS – Sygehus Sønderjylland, Molekylær Diagnostik og Klinisk Forskningsenhed (MOK) som adjungeret i perioden 1.1.2022-31.12.2024

Redaktionen afsluttet: 07.07.2022