Navne

Jonas Sanberg Ljungdalh vinder ph.d.-cup ved Åben Forskerdag 2019

Jonas Sanberg Ljungdalh er ph.d.-studerende ved Kardiologisk Forskningsenhed, Sygehus Lillebælt og Institut for Regional Sundhedsforskning

Af Nana Olejank Hansen, 26-04-2019

Torsdag d. 25. april holdt Region Syddanmark og SDU Åben Forskerdag. Her blev ph.d.-studerende Jonas Sanberg Ljungdalh fra IRS vinder af ph.d.-cuppen, hvor ph.d.-studerende dyster i forskningsformidling.

Jonas Sanberg Ljungdalh og dekan Ole Skøtt

Ph.d.-cuppen – en dyst i formidling

Forud for Åben Forskerdag har de 8 ph.d.-studerende fået coaching i formidling af kommunikationsrådgiver og ekspert i gennemslagskraft, Bent Nørgaard. Til selve ph.d.-cuppen fik de ph.d.-studerende hver 5 minutter til at formidle deres forskning, hvorefter der var feedback fra dommerne.

Vinderen blev fundet i samarbejde mellem dommere og publikum, og det var en stolt og berørt Jonas Sanberg Ljungdalh, der modtog et rejselegat på 10.000 kr.

IRS havde flere ph.d.-studerende repræsenteret: Jonas Sanberg Ljungdalh (Sygehus Lillebælt Kolding, karkirurgi), Mette Stie (Sygehus Lillebælt Vejle, onkologi), Stine Hanson (Sydvestjysk Sygehus, Akutafdelingen).

Ph.d.-cup 2019

Åben Forskerdag

Åben Forskerdag er en årligt tilbagevendende begivenhed, hvor forskere og ledere fra hele Region Syddanmark og Syddansk Universitet Mødes for at præsentere egen forskning og høre om de nyeste nationale og internationale tendenser inden for sundhedsforskning

Læs mere om Åben Forskerdag