Institutforum

IRS Institutforum og farvel til Institutleder Rikke Leth-Larsen

Institut for Regional Sundhedsforskning har afholdt endnu et spændende Institutforum. Denne gang om AI’s potentiale inden for kliniske og ledelsesmæssige perspektiver.

Professor Peter Schneider-Kamp, Institut for Matematik og Datalogi, SDU, startede dagens program med en introduktion til AI.

Herefter fulgte "AI som din nye chef". Postdoc Stefan Roth-Kirkegaard, Institut for Teknologi og Innovation, SDU præsenterede, hvordan AI kan forme fremtidens ledelse.

Det faglige program fortsatte med en række eksempler på anvendelse af AI i klinisk praksis:

• Professor Oliver Hendricks, IRS Dansk Gigthospital: “AI i reumatologien – grund til eufori eller skepsis?”
  • Lektor Benjamin S. B. Rasmussen, leder af Klinisk Forskning CAI-X: “AI - nej tak"
  • Chefradiograf og Innovationschef Pica Ann Blackburn Andersen, Afdelingen for Data, Innovation og Forskning, Sygehus Lillebælt: “Sundhedsinnovation på Sygehus Lillebælt"
  • Adjunkt Torben Skov Dyg Johansen, Økonomisk Institut, SDU: “Fra papir til registerdata: AI til transskribering af dokumenter”.

I pausen havde vi besøg fra Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet. Anne Kathrine Overgaard fortalte om tankerne bag Nyt SUND og Anne Mølgaard om iLab, og hvordan dette lokale bruges i praksis.

En mindeværdig afskedsreception

Dagen sluttede af med en mindeværdig og hjertevarm afskedsreception for institutleder Rikke Leth-Larsen. Rikke har i ni år ledet instituttet og blev fejret med mange taler og stort fremmøde af nuværende og tidligere samarbejdspartnere, samt kollegaer.

Tak til alle for en fantastisk dag!

Institutleder for IRS, Rikke Leth-Larsen.

Fra 1. maj er Kim Houlind ny institutleder for Institut for Regional Sundhedsforskning.

Der var mødt rigtig mange frem til afskedsreceptionen for Rikke Leth-Larsen. Arrangementet blev holdt i "Dialogen" på SUND efter forårets IRS Institutforum.

Dekan Ole Skøtt gav Rikke Leth-Larsen et par ord med på vejen.

Kim Houlind, som er ny institutleder for Institut for Regional Sundhedsforskning.

Professor Kirsten Kyvik er en nær og tæt samarbejdspartner, kollega og ven for Rikke Leth-Larsen.

Klinisk professor Torben Knudsen, koordinerende forskningsleder for IRS Esbjerg og Grindsted Sygehus.

"Dialogen" var fyldt op med nuværende og tidligere samarbejdspartnere og kollegaer.

Redaktionen afsluttet: 26.04.2024