Samarbejde

Indvielse af forskningsfløjen på Sygehus Lillebælt

Fredag den 8. november var IRS til indvielse af den nye forskningsfløj på Sygehus Lillebælt. Sygehus Lillebælt er en af IRS’ samarbejdspartnere i forskning og uddannelse

Sygehus Lillebælt har siden årsskiftet været en del af De Syddanske Universitetshospitaler og for at kunne leve op til det ansvar og den forpligtelse udnævnelsen til universitetshospital fører med sig, har man nu opgraderet de fysiske rammer.

Fredag den 8. november blev en nyindrettet forskningsfløj indviet. Til indvielsen var både direktion, afdelingsledelser og forskere. Dagen bød på oplæg, mulighed for at møde forskningsgrupperne og se de nye lokaler.

Institutleder fra IRS, Rikke Leth-Larsen, glæder sig over tiltaget, som giver rum til fordybelse, gode konference- og undervisningslokaler – og skaber rammerne for gensidig inspiration og networking. ”Det var en dejlig formiddag med inspirerende oplæg, højt ambitionsniveau og stor motivation. Det kan kun blive godt”.

IRS-Center Lillebælt

Få et overblik over forskningen på IRS-Center Lillebælt

Syddansk Universitetshospital

Læs nyheden: Syddanske sygehuse får status af universitetshospital fra november 2018