Tiltrædelsesseminar

Tiltrædelsesseminar for professor Connie Berthelsen - 9. februar 2024

”Transition - At bygge stærke broer for den ældre patient i komplekse overgangsforløb"

Fredag d. 9. februar 2024 fra kl. 14.00

Auditoriet, Sjællands Universitetshospital Køge
Lykkebækvej 1
4600 Køge

I anledning af Connie Berthelsens tiltrædelse som professor i Klinisk Sygepleje ved Institut for RegionalSundhedsforskning (IRS) og Medicinsk afdeling, Sjællands Universitetshospital, Køge, inviterer Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet hermed til tiltrædelsesseminar med følgende program:

14.00 – 14.05: Introduktion og velkomst

Rikke Leth-Larsen, Institutleder, Institut for Regional Sundhedsforskning, Syddansk Universitet.

14.05 – 14.10: Indslag fra hospitalsledelsen

Morten Eklund Ziebell, Lægefaglig vicedirektør, Sjællands Universitetshospital.

14.10 – 14.20: ”Fra sidemandsoplæring til evidens på professor niveau”

Lis Horstmann Nøddeskou, Chefsygeplejerske og Ole Hamberg, Cheflæge, Medicinsk afdeling, Sjællands Universitetshospital, Køge.

14:20 – 14.30: ”Fra sammenskudsgilde til bæredygtig karrierevej for sygeplejeforskere på Sjællands Universitetshospital. Et tilbageblik på +10 års indsats”

Professor Bibi Hølge-Hazelton, Forskningschef, Forskningsstøtteenheden, Institut for Regional Sundhedsforskning, Syddansk Universitet og Sjællands Universitetshospital.

14.30 – 15.10: ”Transition - At bygge stærke broer for den ældre patient i komplekse overgangsforløb”

Professor Connie Berthelsen, Forskningsleder, Medicinsk afdeling, Institut for RegionalSundhedsforskning, Syddansk Universitet og Sjællands Universitetshospital, Køge.

15.10 – 15.25: “INSIGHT: Improving Health Experience of Seniors during Hospitalization and Transitions”

Cedric Mabire, Lektor og Joanie Pellet, Postdoc, Det Medicinsk Fakultet, Lausanne Universitet, Schweitz (Oplægget vil blive holdt på engelsk).

15.25 – 15.35: ”Et dialogværktøj til udskrivelse af ældre patienter med multisygdom”

Sara Shamim, Ph.d.-studerende, cand.scient.san., Institut for Regional Sundhedsforskning, Syddansk Universitet og Medicinsk afdeling, Sjællands Universitetshospital, Køge.

15.35 – 15.45: ”Opsporing af risikofaktorer for genindlæggelser af den ældre multisyge patient”

Nanna Winther Selmer, Ph.d.-studerende, cand.cur., Institut for Regional Sundhedsforskning, Syddansk Universitet og Medicinsk afdeling, Sjællands Universitetshospital, Køge.

15.45 – 16.00: Diskussion og afslutning

Efter seminaret er der reception ved auditoriet, Sjællands Universitetshospital, Køge. Alle interesserede er velkomne.

Tilmeld dig venligst arrangementet via tilmeldingslink senest 1. februar 2024.

Kontaktperson: Chefsekretær Sarah Laudrup Jørgensen. E-mail: saljo@regionsjaelland.dk og telefon +45 4732 2406

Uffe Holmskov
Prodekan for Forskning og Innovation, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Syddansk Universitet

Kørselsvejledning

Tilmeld dig arrangementet via tilmeldingslinket senest den 1. februar 2024.

Tilmeldingslink

Spørgsmål og øvrig information