Om instituttet

Hvor finder jeg nyheder og information?

Når du som ansat ved IRS mangler oplysninger, vil du ofte kunne finde dem i nyhedsbrevet NEWS, på hjemmesiden, på SDUnet, vores medarbejderportal eller på forskerportalen

NEWS

NEWS er KI og IRS’ nyhedsbrev, hvor du kan læse nyheder og finde information om arrangementer, fonde, kurser mm. Du kan kontakte NEWS ved at skrive til redaktionen på mail: ki-irs-news@health.sdu.dk.

Du kan tilmelde dig på mail-listen og læse tidligere udgaver af NEWS her

Institut for Regional Sundhedsforsknings hjemmeside

På hjemmesiden har vi samlet en række informationer om instituttet. Du kan blandt andet læse om instituttet og om den forskning, der foregår, samt de uddannelser instituttet er involveret i. IRS’ hjemmeside finder du på: www.sdu.dk/IRS

De sider du nok oftest vil have brug for er:

SDUnet

SDUnet er SDU’s intranet. IRS har her sin egen medarbejderportal. Her kan du ligesom på hjemmesiden læse nyheder og finde arrangementsoversigten. Derudover er der også oplysninger om ansættelser og ansættelsesforhold som ferie og barsel. Det er også her, du finder praktiske oplysninger omkring fx parkering og forskerstøtte.

Her finder du IRS' medarbejderportal på SDUnet

Forskerportalen

Endelig har vi også Forskerportalen. Forskerportalen opdateres med de oplysninger, som er registreret i SDU’s HR-system samt Pure. Da vi lige er overgået til nyt HR-system, er der udfordringer med overførslen af data. Hvis du bemærker, at du eller din forskningsenhed pludselig ikke længere fremgår af systemet, bedes du sende en mail til Helle Porse på hporse@health.sdu.dk, så vi kan få rettet fejlen.

Her finder du Forskerportalen

Noget af overførslen af data mellem Pure og Forskerportalen går automatisk – andet skal du selv sørge for. Læs mere om dine forpligtelser i forhold til Pure i denne vejledning

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål, ris eller ros til hjemmesiden, så kan du kontakte instituttets kommunikationsmedarbejder