Navne

Emma Dures er ny adjungeret professor i reumatologi og self-management

Psykolog, Emma Dures er ekspert i fatigue og self-management og er ny adjungeret professor ved Forskningsenheden & Center for Viden om Gigt ved Dansk Gigthospital og Institut for Regional sundhedsforskning

Aktuelt er Emma Dures lektor på forskningsenheden i reumatologi ved Bristol Royal Infirmary, Bristol, England. Hun forsker i interaktionerne mellem mentale, følelsesmæssige og sociale faktorer og fysisk sundhed og velvære blandt mennesker med inflammatoriske gigtsygdomme.

Emma Dures har en særlig interesse i fatigue, som er et af de mest omfattende og udfordrende symptomer at håndtere for mennesker med inflammatoriske gigtsygdomme. Hendes studier er baseret på mixed methods og involverer mange forskellige faggrupper lige fra sygeplejersker, patienter, psykologer, læger etc.

Regional, national og international tilstedeværelse

Professor Emma Dues er at finde i flere nationale og internationale roller. Emma er meddirektør for Bristol Bones and Joints Health Integration Team og medlem af redaktionen for BMC Musculoskeletal Disorders and Musculoskeletal Care. Afslutningsvis er hun også medlem af Advisory Board for Targeted Self-management in Patients with Inflammatory Arthritis her i Danmark.

Jette Primdahl, professor i reumatologisk rehabilitering ved Forskningsenheden & Center for Viden om Gigt på Dansk Gigthospital, Institut for Regional Sundhedsforskning fortæller:

- Vores nuværende samarbejde handler om at udvikle og afprøve en ny og spændende fatigue-intervention, som baseres på den viden og erfaring, som Emma bidrager med. Vi ser meget frem til at udbygge det gode samarbejde, vi allerede har, og glæder os til at se hende i vores Forskningsenhed og Center for Viden om Gigt, som vi er i fuld gang med at etablere på Dansk Gigthospital i Sønderborg.

Mød forskeren
Adjungeret professor i Reumatologi, Emma Dures

Emma Dures, adjungeret professor i reumatologi og self-management

Redaktionen afsluttet: 10.05.2022