Business School

Studerende bygger fremtidens Business School

Hvad vil det sige at være en del af en Business School? Hvilke kompetencer skal en Business School give, og hvilke værdier skal den bygge på? SDU Esbjergs erhvervsøkonomiske uddannelser er blevet en del af en ny SDU Business School, og forleden fik de studerende i Esbjerg helt bogstaveligt mulighed for at forme dens fremtid.

Nye tider: Uddannelser, der baserer sig på den nyeste forskning og et stærkt samarbejde med erhvervslivet.

Det er nogle af grundpillerne i den nye SDU Business School, der blev lanceret september sidste år, og som skal danne rammen om Syddansk Universitets erhvervsøkonomiske uddannelser, herunder de erhvervsøkonomiske uddannelser i Esbjerg.

Under overskriften "Let’s create the Biz Buzz" afholder SDU Esbjerg i øjeblikket to uger med Business School Days, der skal skabe opmærksomhed om den nye organisering blandt de erhvervsøkonomiske studerende. Dagene byder på en række aktiviteter, og forleden fik de studerende så lov til at bygge fremtidens lokale Business School – i LEGO.

Du kan læse hele nyheden på Ugeavisens hjemmeside

Redaktionen afsluttet: 30.03.2022