SDU-forsker besøger USA for at undersøge livskvaliteten i landdistrikterne

Forsker Pia Heike Johansen fra Institut for Sociologi, Miljø- og Erhvervsøkonomi har for nyligt besøgt Steamboat Springs, Colorado i forbindelse med hendes forskning. I et nyt interview med den amerikanske avis "Steamboat Pilot & Today" fortæller hun om sin fire-årige undersøgelse af livskvalitet i landdistrikterne.

"What makes people happy? Why do some people live in rural areas while others prefer cities? How does this decision impact one’s sense of well-being?

These are difficult, lofty questions to answer, but they are what Danish researcher Dr. Pia Johansen has spent much of her career studying. For the past 1 1/2 years, she has explored specifically how people in rural communities perceive their quality of life. While most of her work focuses on her native Denmark, she visited Steamboat Springs this weekend to speak with local residents and researchers, as well as to compare quality of life among Americans with her Danish subjects."

Læs hele interviewet med Pia Heike Johansen i the Steamboat Pilot & Today her

Mød forskeren

Pia Heike Johansen er lektor ved Institut for Sociologi, Miljø-og Erhvervsøkonomi og forsker bl.a. i land-by relationer i forhold til landskab, erhvervs- og kulturliv med fokus på hverdagslivets udviklingsdynamik og de politiske betingelser for denne. Du kan læse mere om Pia og hendes forskning her.

Se Pia's SDU-profil her

Redaktionen afsluttet: 18.11.2019