Ny kommunikationsmedarbejder hos SDU Esbjerg

Camilla Wissing Mortensen er ny kommunikationsmedarbejder på Institut for Sociologi, Miljø- og Erhvervsøkonomi og Center for Landdistriktsforskning.

Den 1. oktober 2020 trådte Camilla Wissing Mortensen ind ad hoveddøren på SDU’s campus i Esbjerg for første gang. Her er hun blevet ansat i en nyoprettet stilling som kommunikationsmedarbejder, hvor hendes primære fokus bliver at formidle forskningsresultater sammen med instituttets og centerets forskere samt sætte fokus på alle de gode historier fra forskningsaktiviteterne og instituttets uddannelser.

Camilla er uddannet i medievidenskab og retorik fra Aarhus Universitet og har tidligere været ansat i Styrelsen for IT og Læring som webkonsulent samt Tønder Kommune som web- og kommunikationskonsulent. Hos Tønder Kommune var hun ansvarlig for intranettet og hjemmesiden, og så kommunikerede hun om tiltag for kommunens forvaltninger, herunder bosætningsområdet.

Det er især muligheden for at udbrede kendskabet til forskning, der rykker samfundet, som fik Camilla til at søge stillingen:

”Jeg har selv boet og arbejdet i Tønder Kommune og ved, hvor vigtigt det er at udbrede kendskabet til den nyeste forskning inden for blandt andet landdistriktsområdet. Samtidig kan jeg godt lide at formidle komplekst stof til en bred vifte af målgrupper, fordi det rykker os som samfund, når viden bliver tilgængelig for alle. Derfor er det virkelig en drømmestilling, og jeg kunne ikke have bedt om en bedre modtagelse, end jeg har fået,” siger hun og påpeger, at hun også har en stor interesse i at udbrede kendskabet til Syddansk Universitet som en anerkendt uddannelsesinstitution i det vestjyske.

Camilla er nemlig selv født og opvokset i Esbjerg, og selvom hun har haft afstikkere til både Skanderborg, Aarhus og Tønder, brænder hendes hjerte for den blæsende kommune mod vest. Derfor har hun også valgt at slå rod i barndomsbyen.

Camilla W. Mortensen

Kommunikationsmedarbejder