Jobannonce

Postdoc-stilling i landbrugs-, miljø- og ressourceøkonomi

Hos Institut for Erhverv og Bæredygtighed tilbyder vi en mulighed for at få en postdoc inden for et spændende og relevant felt.

Har du lyst til at bidrage til et banebrydende forskningsprojekt med fokus på de miljømæssige og sociale konsekvenser af pesticidforbruget i dansk landbrug?

Så er denne treårige forskningsstilling som vores nye postdoc måske noget for dig.

Dit forskningsfokus

Stillingen er knyttet til det større projekt: "Greener Fields for Safer Plates: Sustainable Pesticide Solutions (SAFEPLATE)".

Projektet ledes af lektor Julia Bronnmann og er fuldt finansieret af Carlsbergfondet. Det overordnede mål er at fremme meningsfulde dialoger med interessenter, at foreslå innovative strategier til at afbøde de negative konsekvenser af pesticider og at inspirere til kollektiv handling for at fremme bæredygtighed i Danmarks landbrug.

Du vil være ansvarlig for forskningsaktiviteterne vedrørende forskningsspørgsmålet: "Hvordan opfatter danske landmænd konsekvenserne af brugen af pesticider og reguleringen heraf, herunder pesticidafgiftens indflydelse?"

Du vil altså spille en nøglerolle i at undersøge, hvordan danske landmænd opfatter den danske pesticidafgift fra 2013, deres incitamenter til at indføre alternative strategier for skadedyrsbekæmpelse og de udfordringer, de støder på, når de overgår til bæredygtigt landbrug.

Læs mere og ansøg her

Redaktionen afsluttet: 22.04.2024