Jobannonce

Ph.d.-stipendium i landbrugs-, miljø- og ressourceøkonomi

Hos Institut for Erhverv og Bæredygtighed tilbyder vi en mulighed for at få en ph.d. inden for et spændende og relevant felt.

Af Julia Bronnmann, , 03-04-2024

Vil du bidrage til et banebrydende forskningsprojekt, der fokuserer på de miljømæssige og sociale konsekvenser af pesticidbrug i dansk landbrug? Og vil du have en forskeruddannelse som en lønnet og institutionelt støttet ph.d.-studerende i Danmark?

Institut for Erhverv og Bæredygtighed ved Syddansk Universitet i Esbjerg inviterer ansøgere til at søge et ph.d.-stipendium fra 1. august 2024 eller efter nærmere aftale.

Ph.d.-projektforslaget

Ph.d.-stipendiet er knyttet til det større projekt: “Grønnere marker for sikrere tallerkener: Bæredygtige pesticidløsninger (SAFEPLATE)”. Projektet ledes af lektor Julia Bronnmann og er fuldt finansieret af Carlsbergfondet.

Det overordnede mål med projektet er at fremme meningsfulde interessentdialoger, foreslå innovative strategier til at afbøde de negative konsekvenser af pesticider og inspirere til kollektiv handling for at fremme bæredygtighed i Danmarks landbrug. For at kvalificere dig til ph.d.-stipendiet skal du skitsere et individuelt forskningsprojekt, der er indlejret i det større projekt.

Ph.d.-projektet skal undersøge “Hvor meget forbrugerne er villige til at betale for pesticidfri produkter, eller hvordan de prioriterer bæredygtighed.” Du vil derfor spille en nøglerolle i at udforske forbrugerpræferencer og betalingsvillighed for pesticidfri landbrugsprodukter med fokus på bæredygtige landbrugspraksis.

Læs mere og ansøg her

Redaktionen afsluttet: 03.04.2024