Priser til studerende 2020

Prisen for bedste bacheloropgave og for bedste speciale går til.....

Institut for Statskundskab afholder normalt i oktober måned dimission for årets dimittender. Det har desværre ikke været muligt i år, men de studerende der har udarbejdet henholdsvis den bedste bacheloropgave og det bedste speciale skal stadig belønnes og lykønskes.

Prisen for bedste bacheloropgave går i år til Kasper Guldborg Johnsen for opgaven med titlen ”Maskinlæringsmodellers anvendelighed med henblik på at reducere frafald på universitetet”

Af bedømmelsesudvalgets indstilling til prisen fremgår bl.a., at Kasper Johnsen i sit bachelorprojekt undersøger, hvordan maskinlæring kan anvendes til at forudsige frafald blandt førsteårsstuderende på universiteter samt hvilke prædiktorer, der er indflydelsesrige for frafald, og at Kasper Johnsen med bacheloropgaven formår at kombinere høj akademisk kvalitet med direkte samfundsmæssig relevans i et selvstændigt og innovativt bachelorprojekt.

Kasper Guldborg Johnsen modtager diplom og DJØF forlag har sponsoreret gavekort på 2.500 kr.

Prisen for bedste speciale går i år til Daniel Bloch Larsen for specialet med titlen ”Performance i folkeskolen: Betydningen af folkeskolelæreres psykiske arbejdsmiljø, udbrændthed og engagement”

Af bedømmelsesudvalgets indstilling til prisen fremgår bl.a., at Daniel Bloch Larsens speciale adresserer spørgsmålet om, hvordan medarbejderes psykiske arbejdsmiljø påvirker kvaliteten af det produkt eller den service, der leveres, dvs. offentlige organisationers performance, og at Daniel Bloch Larsen formår at udføre et forbilledligt arbejde og gør dermed os alle klogere på offentlige organisationers performance, samt spørgsmålet om, hvorvidt et psykisk arbejdsmiljø påvirker kvaliteten af det produkt eller den service, der leveres.

Daniel Bloch Larsen modtager diplom og DJØF forlag har sponsoreret gavekort på 2.500 kr.

Redaktionen afsluttet: 12.11.2020