SDU UP | NYHEDSBREV MARTS 2023

TEMA: Undervisningsmetoder - refleksion

Undervisningsmetoder

Lavt fremmøde og lavt engagement i forelæsninger er et globalt problem i universitetsundervisning:

Refleksion/diskussion

• Fylder forelæsning meget i det fag, hvor du oplever lavt fremmøde/engagement?
  • Bruges fremmødetiden i det fag, hvor der er lavt fremmøde/engagement i tilstrækkelig grad til læringsaktiviteter, der ikke kan erstattes af individuelle selvstudier?

Referencer

Deslauriers, L., McCarty, L. S., Miller, K., Callaghan, K., & Kestin, G. (2019). Measuring actual learning versus feeling of learning in response to being actively engaged in the classroom. Proceedings of the National Academy of Sciences, 116(39), 19251-19257.

Schmidt, H. G., Wagener, S. L., Smeets, G. A., Keemink, L. M., & van Der Molen, H. T. (2015). On the use and misuse of lectures in higher education. Health Professions Education, 1(1), 12-18.

Redaktionen afsluttet: 22.03.2024