Studenterforskere i konkurrence i årets ForskerCup

De medicinstuderende løb med sejren, da Studerende fra SUND dystede på posters, mundtlig præsentation og publikumstække ved ForskerCup 2015.

Sundhedsfaglige Studenterforskere (SSF) og Sund og Hed er to stærke repræsentanter for de studerende på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet. Et populært arrangement, der hvert år trækker fulde huse, er ForskerCup, hvor studerende konkurrerer i præsentation af deres forskningsprojekter i flere kategorier.

Årets studenterforsker blev fundet blandt syv udvalgte projekter fra Medicin, Psykologi og Idræt og sundhed. Prisen gik til Eivind Antonsen Segtnan fra Medicin. Han fik overrakt en check på 3.000 kroner af dekan Ole Skøtt.

Forskercuppens posterpris gik til Nikolaj Rongsted Milandt, ligeledes fra Medicin, mens Henriette Busk fra Kandidatuddannelsen i fysioterapi løb med Årets publikumspris.

Redaktionen afsluttet: 15.04.2015