Stor interesse for Naturvidenskab til Åbent Hus 2015

SDU’s årlige Åbent Hus-arrangement på Campus Odense tiltrak mange gæster. Det betød travlhed ved de naturvidenskabelige stande, hvor både studerende og forskere tog godt imod de mange unge, der gerne ville høre mere om de naturvidenskabelige uddannelser på SDU.

Simone Lund JensenKlokken var ikke engang 12, før de første interesserede ankom til Det Naturvidenskabelige Fakultets afsnit længst nede af Gydehutten. De efterfølgende timer blev der snakket uddannelse og svaret på spørgsmål fra unge besøgende fra alle egne af landet, og hverken studievejledere, undervisere eller studerende fik lov til at stå og kede sig.

For selv om der ikke blev talt, hvor mange besøgende der valgte at lægge vejen forbi naturvidenskab, vidner de mange, der var med på rundvisning på institutterne og til oplæg i U47 om et stort besøgstal.

Samtidig blev der uddelt cirka 300 eksemplarer af Naturvidenskabs uddannelsesmagasin 2015 og en ordentlig stak ”Hjerneblod” fra FKF, hvilket er med til at tegne billedet af et velbesøgt arrangement.

Simone Lund Jensen fra Gram i Sønderjylland havde taget sin mor med til Åbent Hus på SDU. Den 18-årige gymnasieelev var før besøget temmelig sikker på sit studievalg, og efter rundvisning og en snak med de studerende på Biologis stand var hun kun blevet yderligere overbevist.

- Dagens bedste oplevelse har været standende, hvor jeg har snakket med studerende. De er meget åbne og fortæller så levende og engageret om studiet, sagde Simone Jensen og fastslog:

- Så jeg er helt sikker på, at jeg vil læse biologi på SDU.

Rosen til de studerende ved Åbent Hus er Simone Lund Jensen heller ikke ene om. På det spørgeskema, som blev omdelt til de besøgende, svarer langt de fleste, at dagens bedste information/oplevelse har været at tale med en studerende fra uddannelsen – præcis som det var tilfældet ved Åbent Hus i 2014.

Se billedgalleri fra Åbent Hus 2015 på fakultetets Facebook-side.

Redaktionen afsluttet: 06.03.2015