Nyt i Syddansk Elite

• 30.06.2021

Endelig skal Anne Dorthe på Verdensholdet

Efter flere forsøg, en corona-udsættelse og utallige timers træning har Anne Dorthe endelig fået meldingen: Hun skal lave gymnastik for hele verden.

• 02.05.2021

De smarte narrede OL-billetter fra de hurtige: 'Tæt på en sensation'

Alt klappede for de danske mænd og kvinder på 4x100 meter stafet, da de løb afsted med OL-billetter.

• 04.03.2021

Uddannelse og sport kan gå hånd i hånd hos SDU

Træning, træning og atter træning, og så en kamp om søndagen. Livet som fodboldspiller kan nemt blive trivielt, og pludselig er karrieren forbi, og flere skal derfor til først at uddanne sig efter endt karriere. En af dem, der har snuden i sporet med fremtiden, er FC Fredericias Mathias Johannsen, der via en Team Danmark-ordning på Syddansk Universitet læser en HD i regnskab og styring.

• 18.12.2020

Håndboldtalentet med fart på

Team Esbjerg-talentet Elma Halilcevic er en ung kvinde med fart over feltet. Den lynhurtige fløjspiller har nemlig ikke kun travlt med at passe håndboldkarrieren og bygge videre på det store talent, der allerede gav hende ligadebut for storholdet som 17-årig. Ved siden af læser hun erhvervsøkonomi på SDU i Esbjerg og drømmer om en fremtidig civilkarriere som revisor.

• 11.05.2020

Atleter skruer op for studierne under corona-krisen

Mens eliteidrætten er hårdt ramt af corona-situationen, benytter flere atleter den ufrivillige pause til at fokusere på deres studier.

• 04.05.2020

Studier og elitesport kombineres på SDU

SDU har mange års erfaring med at hjælpe elitesportsudøvere, som gerne vil tage en universitetsuddannelse ved siden af deres sportskarriere. Forklaringen hedder Syddansk Elite.

• 29.04.2020

Det politiske sportstalent der ville være jurist

Emilie Aalestrup er 21 år, og har allerede været i elitesport i otte år. Hun spiller badminton på højt plan, men med de konservative værdier i blodet ved hun også, at det er karnov og ikke ketsjeren, der giver brød på bordet.