SDU åbner for gratis fjernadgang til tidsskrifter for alumner

Alumner, der er medlem af Syddansk Universitets officielle alumnenetværk, kan nu helt gratis logge på og læse en lang række videnskabelige tidsskrifter, opslagsværker og bøger hjemme hos sig selv.

Tidligere studerende fra Syddansk Universitet kan nu holde deres viden knivskarp og opdateret. SDU har nemlig åbnet op for, at alumner helt gratis kan få adgang til en lang række elektroniske biblioteksressourcer.

Det eneste, det kræver, er medlemskab af Alumnet, som er navnet på universitetets officielle netværk for alumner.

Med fjernadgangen til e-ressourcerne har alumnerne nu adgang til tusindvis af artikler og kan altså læse den nyeste forskning inden for deres fagområde. Og det gælder uanset, om det f.eks. er økonomi, filosofi, biomedicin eller datalogi, der står på eksamensbeviset. Der er nemlig tidsskrifter og bøger inden for næsten alle videnskabelige områder.

Læs mere og få fjernadgang til e-ressourcerne her.

Redaktionen afsluttet: 01.01.2017