Kaffemøde om Nyt OUh og SDU

Alle interesserede får rig lejlighed til at stille spørgsmål og komme tæt ind på livet af de to store institutioners fremtidige samarbejde og byggerier den 9. april

Nyt OUH og SDU inviterer til åben og gratis arrangement torsdag den 9. april, hvor de to institutioner i fællesskab vil fortælle om det fremtidige samarbejde og de gevinster, det kommer til at føre med sig.

Nyt OUH og SDU bliver én integreret bygning i 2022, når det nye universitetshospital åbner, og det giver optimale rammer for forskningssamarbejde på tværs af den praktiske forskning på de kliniske laboratorier og den elitære forskning på universiteterne. I praksis betyder det, at viden fra de to institutioner kommer til at flyde hurtigere til gavn for patienter.

Arrangementet, der foregår på Syddansk Universitet starter kl. 19 med en række oplæg fra repræsentanter for de to institutioner, Odense Kommune og Statens ejendomsfirma Freja Ejendomme, der bygger den nye Cortex Park ude ved Campus Odense.

Dialog med forskere

Kl. 20 kan deltagerne - over en kop kaffe og kage - komme i dialog med de parter, der er involverede i de storstilede planer for det sydøstlige Odense og få svar på spørgsmål om byggerierne og den fælles forskning.

Her deltager en række ledende forskere, som kan fortælle om deres forskning i aldring. Det er professor Kaare Christensen  og adjunkt Owen Jones fra Max Planck Centeret og SDU, samt klinisk professor og overlæge Olfred Hansen fra AgeCare og OUH.

Deltagelse er gratis. Tilmelding nødvendig via Folkeuniversitetets hjemmeside.

Redaktionen afsluttet: 27.03.2015