Kaffen var klar til studiestart

Starbucks slog dørene op på campus i Odense, hvor de første krus af den berømte kaffe hurtigt fik ben at gå på

En liflig duft af kaffe og kager bredte sig her til formiddag med tonerne af ”Petite Fleur” på SDU’s indendørs campustorv i Odense. Duften kom fra kaffekæden Starbucks, som præcis klokken 10 åbnede sin første kaffebar på et dansk universitet. Det skete samme dag, som universitetet bød velkommen til studiestart for både ”gamle” og nye studerende.

Lækkerier i amerikaner-størrelse

Fionia Jazzband stod for den musikalske underholdning, inden Starbucks-teamet iklædt sorte skjorter og de karakteristiske grønne forklæder gik i gang med at lange krus over disken til kunderne på SDU. De mest tålmodige, der havde stillet sig i kø som de første, blev belønnet med en Starbucks-papirspose med kaffe, termokrus og en chokolade-mønt i overstørrelse.

Starbucks på SDU byder på noget for enhver kaffesmag, men også chai, smoothies og andet til dem, der ikke er kaffe-drikkere. Og de lækkersultne bliver heller ikke snydt med kager i amerikaner-størrelse: Coockies så store som underkopper ligger og lokker side om side med muffins, chokoladekage, gulerodskage og andre lækkerier.

Den første på Fyn

Starbucks på Syddansk Universitet er den første af sin slags på Fyn. Og der bliver åbent både for de morgenduelige og for aften-folket, nemlig på alle hverdage fra klokken 7.45 til klokken 19 – om fredagen dog til klokken 16. Den ny-åbnede Starbucks er et af flere tiltag i den kantine-aftale som SDU har indgået med Compass Group. Andre tiltag, som - ud over den amerikanske kaffekæde - nu bliver en del af hverdagen på SDU’s campus i Odense er også en food-truck, der serverer ægte street-food og pop up caféer med wok-mad.

Se flere billeder fra Starbucks-åbningen på Syddansk Universitet

Redaktionen afsluttet: 01.09.2014