Efteruddannelse: Stor interesse fra sundhedspersonale

Infomøde om efteruddannelse byder både på oplæg, buffet og foredrag om sladder på arbejdspladsen

På tirsdag eftermiddag den 18. marts holder Syddansk Universitet infomøde i Odense for at fortælle om sine efter- og videreuddannelser.

På forhånd er interessen især stor for at høre om en række sundhedsuddannelser. Således har flere end hver anden af de tilmeldte udtrykt ønske om at høre mere om eksempelvis kandidatuddannelserne i ergoterapi, jordmodervidenskab og klinisk sygepleje.

Disse tre uddannelser er nye. Det er nogle, som Syddansk Universitet blandt andet har udviklet for at give professionsbachelorer en mulighed for at videreuddanne sig.

- Vi har vurderet, at, at sygeplejersker, ergoterapeuter, jordemødre og andet sundhedsfagligt personale også har et ønske om at tage en akademisk overbygning inden for deres fag, siger Ole Skøtt, der er dekan ved Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet.

32 uddannelser i spil

Men eftersom paletten af efteruddannelser på Syddansk Universitet også indeholder tilbud inden for ledelse, økonomi, kommunikation og sprog, er der mange andre stande på tirsdag.

I alt udbyder universitet i denne omgang 32 efter- og videreuddannelser, og på tirsdag vil der være oplæg om 18 af dem.

Men generelt gælder det, at der vil være et bredt udsnit af undervisere og nuværende studerende, som er klar til at svare på spørgsmål.

Foredrag om sladder på arbejdspladsen

Arrangementet byder også på et foredrag af forskeren Jeanette Lemmergaard. Titlen er ”Det gode arbejdsliv og sladder”, og undervejs vil Jeanette Lemmergaard blandt andet komme ind på, hvordan sladder spiller en vigtig rolle på vores arbejdsplads.

Infomødet begynder klokken 15.30 på Campustorvet ved universitetets hovedindgang, og da det også indeholder en buffet, er tilmelding nødvendig.

Læs mere om infomødet og tilmelding.

Redaktionen afsluttet: 14.03.2014