Fynboer skal danse sig sunde

Syddansk Universitet er med i nyt projekt, som skal sende fynboerne ud på dansegulvet

Fynboerne får nu muligheden får at komme ud på dansegulvet og møde professionelle danser. Det skyldes et projekt, som forskere fra Syddansk Universitet er involveret i.

Der er tale om et treårigt landsdækkende projekt, som Nordea-fonden støtter med 20,5 millioner kroner, og som via forskellige tiltag skal give danskerne mulighed for at danse sig sunde og glade.

- Det vil få rigtig stor betydning for udviklingen af dansemiljøet på Fyn – blandt andet for de unge studerende, der har interesse for undervisning og forskning forbundet med dans, siger lektor Susanne Ravn, Institut for Idræt og Biomekanik på Syddansk Universitet.

På Fyn bliver kommunerne Faaborg-Midtfyn og Svendborg sammen med Syddansk Universitet særlige indsatsområder for projektet ”Ta fat om dansen!”. Læs mere projektet "Ta fat om dansen!"

Redaktionen afsluttet: 27.05.2014