SDU-app hjælper til en aktiv hverdag

Ny gratis Active Living-app viser, hvor aktiv du er på jobbet og i fritiden

Hvor aktiv er du i din hverdag – på jobbet og fritiden? Det kan en ny gratis SDU-app fortælle dig.

Appen er udviklet i et samarbejde mellem forskere på Institut for Idræt og Biomekanik, SDU Kommunikation og firmaet Video4Coach, og den bliver den del af universitetets aktiviteter på videnskabsfestivalen Science in the City, der løber af stablen i København 20.-26. juni.

Brug den derhjemme

Her kan den bruges i Active Living House – et telt, hvor SDU sætter fokus på, hvad der sker, når vi glemmer at bruge kroppen i dagligdagen, hvorfor vi glemmer det – og hvad der skal til for at ændre på det.
Men den kan også anvendes derhjemme, og den kan hentes her.

Appen kan vise, om du lever op til Sundhedsstyrelsens anbefalinger om daglig aktivitet ved moderat til høj intensitet. Jo flere aktiviteter du angiver, jo mere nøjagtigt beregner appen. om du lever op til anbefalingerne.

Den er tilgængelig til iPhone og kommer senere i en Android version.

Redaktionen afsluttet: 12.06.2014