Prinsesse Marie åbnede konference om børns sprog

Omkring 400 mennesker deltog i Syddansk Universitets årlige børnesprogskonference

Syddansk Universitets årlige børnesprogskonference har i år temaet  i medgang og modgang. Og på konferencen blev forskningsresultater fremlagt, som helt klart viser,  at forældrenes sproglige træning af deres børn er afgørende for det enkelte barns muligheder i skolen og videre i uddannelsessystemet.
Prinsesse Marie var i sin åbningstale optaget af forældrenes ansvar for børns læring:
- Det er ikke alene en opgave for pædagoger at understøtte de små børns sprogtilegnelse. Forældrene har ligeledes en afgørende rolle.Forældrene er børnenes nærmeste rollemodeller, og deres adfærd over for børnene i de første leveår er afgørende både for barnets udvikling og læring, sagde hun.

Redaktionen afsluttet: 20.01.2014