SDU lokker filmskabere til

Med en ny uddannelse i manuskriptudvikling rækker SDU ud tilen hungrende branche og studerende med skrivekløe

Unge, der går med en manuskriptforfatter i maven, har nu mulighed for at få papir på deres kunnen med en ny uddannelse i manuskriptudvikling, som SDU starter 1. september.
Og det er en uddannelse, som er ventet med længsel. Både blandt potentielle manuskriptforfattere og i filmbranchen, der sukker efter flere forfattere.

- Vi får 3-4 henvendelser om dagen fra folk, som vil høre om den nye uddannelse, så vi er sikre på, at der er et stort ønske blandt de studerende om at få blandet de kreative evner med noget teori inden for manuskriptudvikling, siger lektor Heidi Philipsen.

Samarbejde med branchen

Uddannelsen i manuskriptudvikling er blevet til i samarbejde med Producentforeningen, FilmFyn og Institut for Kulturvidenskaber på SDU.
- Filmbranchen oplever en stor efterspørgsel på dygtige manuskriptforfattere, som kan lave både film- og tv-manuskripter, så derfor er uddannelsen meget velkommen, har direktør for FilmFyn Bo Damgaard udtalt til Fyens Stiftstidende.
Tilvalgsuddannelsen i manuskriptudvikling kan også læses som en uddannelse på deltid og er derfor åben for andre end universitetsstuderende.

Læs mere om uddannelsen

Redaktionen afsluttet: 21.02.2014